Share Button

Youtube SEO: kaip optimizuoti vaizdo įrašus Youtube paieškoje 2019 m.

Autorius | Kov 19, 2019 | Youtube | 0 komentarų

Youtube SEO: kaip optimizuoti vaizdo įrašus Youtube paieškoje 2019 m.

 Prieš netolimą dešimtmetį „įtraukiamasis” marketingas (angl. inbound marketing) buvo dar tik šviežia idėja. Rinkodaros specialistai turėjo suprasti, kad negalima tiesiog talpinti didelio kiekio turinio iškart – turi būti atkreipiamas dėmesys į turinio kokybę bei optimizaciją, kad jis būtų lengvai randamas paieškos sistemose.

Šis turinys buvo iš esmės apribotas rašytiniu žodžiu, bet šiandien viskas kitaip. Dabar visapusiška turinio strategija apima ne tik rašytinį turinį, tokį kaip dienoraščiai ir elektroninės knygos, bet ir taip pat tokias priemones kaip podcast’us, vaizdo turinį ir vaizdo įrašus.

Pastarojo turinio – vaizdo įrašų – įtaka toliau sparčiai auga. Remiantis 2018 m. statistika, 45% rinkodaros įmonių vis daugiau investuoja į „YouTube“ – daugiau nei į bet kurį kitą jiems prieinamą rinkodaros kanalą. Taigi, kilus kitiems turinio formatams, atsiranda poreikis optimizuoti juos paieškai. Viena svarbiausių vietų tą padaryti yra „Youtube” bei „HubSpot“. 

Bet kaip veikia „YouTube“ SEO? Kokių veiksmų reikia imtis, kad optimizuotumėte „YouTube“ kanalą paieškai? Čia pateikiame keletą pagrindinių patarimų ir įrankių. 

 

  1. Pervadinkite savo vaizdo įrašą remdamiesi raktažodžiais.

Kaip ir optimizuojant rašytinį turinį, naudokite SEO įrankius raktažodžių identifikacijai. Raktažodžius pirmiausia įterpkite vaizdo įrašo faile – dar prieš keliant į „YouTube”. Kodėl? Todėl, kad „Youtube” negali pats peržiūrėti vaizdo įrašą ir nuspręsti, ar raktažodžiai atitinka turinį. Bet užtat jis gali suprasti failo pavadinimą ir visą kodinę informaciją, esančią viduje. Taigi, jei jūsų vaizdo įrašas yra apie namų dažymą – pavadinkite vaizdo failą „Patarimai dažant namus”. 

 

  1. Raktažodį į vaizdo įrašo pavadinimą įterpkite natūraliai.

Kai žmonės ieško vaizdo įrašų, pirmiausia, kas jiems krenta į akis, yra pavadinimas. Tai dažnai nulemia, ar jie paspaus ant jūsų video, todėl pavadinimas turi būti ne tik paprastas ir aiškus, bet ir intriguojantis. Nors raktinis žodis atlieka svarbų vaidmenį jūsų vaizdo įrašo pavadinime, jis taip pat padeda, jei pavadinimas glaudžiai atitinka žiūrovo paieškos užklausą. „Backlink“ atliktas tyrimas parodė, kad vaizdo įrašai su tiksliu raktinių žodžių atitikmeniu pavadinime turi tik nedidelį pranašumą prieš tuos, kurie neturi.

Taigi, nors tikslinio raktinio žodžio naudojimas jūsų pavadinime gali padėti jums patekti į pirmąsias pozicijas paieškos rezultatuose, santykis tarp raktažodžių turinčių vaizdo įrašų ir reitingų ne visada yra stiprus. Nepaisant to, vis vien verta optimizuoti šio raktinio žodžio pavadinimą, jei jis natūraliai atitinka paieškos užklausos žodžius. Galiausiai, įsitikinkite, kad jūsų pavadinimas bus gana trumpas – „HubSpot“ kampanijų vadovas „Alicia Collins“ rekomenduoja apriboti jį iki 60 simbolių, kad būtų išvengta rezultatų smukimo.

 

  1. Optimizuokite savo vaizdo įrašo aprašymą.

„Google“ teigimu, oficialus „YouTube“ vaizdo įrašų aprašų apribojimas yra 1000 simbolių. Sveikintina, jei išnaudojate visą erdvę, tačiau nepamirškite, kad jūsų žiūrovas greičiausiai atėjo čia žiūrėti vaizdo įrašą, o ne skaityti esė.

Jei nuspręsite parašyti ilgesnį aprašymą, turėkite omenyje, kad „YouTube“ rodo tik pirmas dvi ar tris teksto eilutes – maždaug 100 simbolių. Po to žiūrovai turi spustelėti „rodyti daugiau“, kad pamatytų visą aprašymą. Štai kodėl mes rekomenduojame pirmas eilutes užpildyti svarbiausia informacija, pvz., CTA arba svarbiausiomis nuorodomis.

Kalbant apie patį vaizdo įrašo optimizavimą, nepakenktų pridėti įrašo titrus, ypač tiems, kurie turi jį žiūrėti be garso. Be to, „Backlink“ tyrimas taip pat nerado ryšio tarp aprašymų, kurie buvo optimizuoti tam tikram raktiniam žodžiui, ir to raktaždžio reitingų – todėl aprašymuose nepersistekite naudoti daugybę raktažodžių žymų. Taip pat optimizuoti aprašymai gali pagelbėti jums atsidurti rekomenduotinų vaizdo įrašų šoninėje „YouTube” juostoje – o tai ryškus peržiūrų šaltinis daugumai kanalų.

 

  1. Pažymėkite savo vaizdo įrašą su populiariais raktiniais žodžiais, susijusiais su jūsų tema.

„YouTube“ oficialus „Creator Academy“ siūlo naudoti žymes, kad žiūrovai žinotų, apie ką jūsų vaizdo įrašas. Bet jūs ne tik informuojate savo žiūrovus – jūs taip pat informuojate „YouTube“. Platforma naudoja žymes, kad suprastų vaizdo įrašo turinį ir kontekstą. Šiuo būdu „YouTube” supranta, kaip susieti jūsų vaizdo įrašą su kitais panašiais vaizdo įrašais, o tai padidina galimybes jūsų turiniui būti pastebėtam. Tačiau išmintingai pasirinkite savo žymes. Nesinaudokite nereikšminga žyma – „Google” gali už tai nubausti. Panašiai kaip ir jūsų aprašymas, vadovaukitės svarbiausiais raktiniais žodžiais, įskaitant gerą jų derinį.

 

  1. Kategorizuokite savo vaizdo įrašus.

Vos įkėlus vaizdo įrašą, galite priskirti jį prie tam tikros kategorijos naudojantis „Advanced Settings”. Kategorijos pasirinkimas yra dar vienas būdas grupuoti vaizdo įrašą su panašiu „YouTube“ turiniu, kad jis sugrįžtų į skirtingus grojaraščius ir įgytų daugiau žiūrovų. Kita vertus, tai ne taip paprasta, kaip atrodo. Iš tiesų „YouTube“ kūrėjų akademija siūlo, kad rinkodaros specialistai atliktų išsamų procesą, kad nustatytų, kuriai kategorijai kiekvienas vaizdo įrašas priklauso.

Patariame pamąstyti, kas geriausiai veikia kiekvienai auditorijai atsakant į šiuos klausimus:

  • Kas yra geriausi tos kategorijos vaizdo įrašų kūrėjai? Kuo jie žymūs ir ką jie daro teisingai?
  • Ar pastebite auditorijos tendencijas tos pačios kategorijos panašiuose kanaluose?
  • Ar tos pačios kategorijos vaizdo įrašai pasižymi tokia pat produkcijos kokybe, trukme, formatu?
  1. Įkelkite savo vaizdo įrašo rezultato nuorodai pritaikytą paveikslėlį.

Jūsų vaizdo įrašo miniatūra arba paveikslėlis yra pirmas dalykas, kurį naršydami mato vartotojai. Kartu su vaizdo įrašo pavadinimu minėtas paveikslėlis siunčia žiūrovui signalą apie vaizdo įrašo turinį, todėl jis gali paveikti paspaudimų skaičių ir vaizdo įrašų peržiūrų rezultatus. Nors miniatūras automatiškai pasiūlo „YouTube”, patariame įkelti juos atskirai.

Kaip teigia „Creator Academy”, net 90 proc. visų populiariausių vaizdo įrašų „YouTube” miniatūros yra sukurtos atskirai. Svarbu pažymėti, kad „YouTube“ paskyra turi būti patvirtinta, kad galėtumėte įkelti priskirtą miniatiūros vaizdą. Norėdami tai padaryti, apsilankykite „youtube.com/verify“ ir vykdykite ten pateiktas instrukcijas.

 

  1. Jei norite pridėti subtitrus ir uždarytas antraštes, naudokite SRT failą.

Kaip ir daugelis kitų čia aptartų tekstų, subtitrai ir uždaros antraštės gali padidinti „YouTube“ paieškos optimizavimą, pabrėždami svarbius raktinius žodžius.

Jei norite įterpti vaizdo įrašo subtitrus ar uždarytas antraštes, turėsite įkelti palaikomą teksto kopiją arba subtitrų rinkmeną. Pirmuoju atveju taip pat galite tiesiogiai įvesti transkripto tekstą vaizdo įrašui, kad jis automatiškai sinchronizuotų su vaizdo įrašu.

Subtitrų pridėjimas yra panašus procesas, tačiau čia galite apriboti norimo rodyti teksto kiekį. Bet kuriuo atveju eikite į savo vaizdo įrašų tvarkyklę, tada spustelėkite „Video Manager“. Raskite vaizdo įrašą, kuriam norite pridėti subtitrus ar uždarytas antraštes, ir spustelėkite mygtuką su rodykle žemyn šalia redagavimo mygtuko. Tada pasirinkite „Subtitrai / CC“. Čia galite nustatyti, kaip norite pridėti subtitrus ar uždarytas antraštes.

 

  1. Dėl didesnio peržiūrų kiekio prie vaizdo įrašo pridėkite korteles (angl. cards) ir pabaigos užsklandas (angl. end screens)

Jei žiūrite vaizdo įrašą, ar kada nors matėte mažą baltą, apvalią piktogramą, kurios centre yra „i“, arba permatomą teksto juostą, kurioje prašoma prenumeruoti? Tai yra kortelės, kurias „Creator Academy” apibūdina kaip iš anksto suformatuotus pranešimus, rodomus darbalaukyje ir mobiliajame telefone, kuriuos galite nustatyti reklamuodami savo prekės ženklą ir kitus vaizdo įrašus savo kanale.

Prie vieno vaizdo įrašo galite pridėti iki penkių kortelių, o jų yra šeši tipai:

  • Kanalų kortelės, nukreipiančios žiūrovus į kitą kanalą.
  • Donorystės kortelės, skatinančios lėšų pritraukimą JAV ne pelno organizacijų vardu.
  • Fanų fondai, kad paprašytumėte savo žiūrovų padėti paremti vaizdo įrašo turinio kūrimą.
  • Nuorodos kortelės, kurios nukreipia žiūrovus į išorinę svetainę, patvirtintą bendravimo fondo platformą arba patvirtintą prekių pardavimo platformą.
  • Apklausos kortelės, kurios kelia klausimą žiūrovams ir leidžia jiems balsuoti už atsakymą.
  • Vaizdo įrašų arba grojaraščio kortelės, kurios susieja su kitais tokio pobūdžio „YouTube“

 

Pabaigos užsklandose pateikiama panaši informacija, kaip kortelės, bet ji nerodoma tol, kol nesibaigė vaizdo įrašas, be to, ji yra šiek tiek vizualiai išsamesnė. Yra keletas išsamių nurodymų, kaip pridėti pabaigos užsklandas, priklausomai nuo to, kokiose platformose norite jas sukurti, taip pat nuo turinio tipo, kurį leidžia „YouTube“.

Svarbu pažymėti, kad „YouTube“ visada testuoja pabaigos užsklandas, kad optimizuotų žiūrovo patirtį, taigi, kartais pasitaiko, jog jūsų pasirinkta užsklanda gali būti nerodoma. Atsižvelkite į šiuos veiksnius – nors jie gali atrodyti šiek tiek komplikuoti, nepamirškite: laikas, kurį žmonės praleidžia žiūrėdami „YouTube“ savo televizoriuje, per metus padidėjo daugiau nei dvigubai. Čia yra auditorija, kurią galima atrasti, o optimizuodami „YouTube“ – tikimybė, kad bus atrasta.

Taigi, dauguma SEO patarimų remiasi raktinių žodžių nustatymu ir tinkamu vaizdo įrašo pateikimu. Ir ne visi šie patarimai gali būti vykdomi tik „YouTube“. Maksimaliam paieškos optimizavimui pasiekti pasinaudokite ir kitais įrankiais – pavyzdžiui, „Ahrefs Keywords Explorer”, „Canva”, „TubeBuddy” ir t.t.