Share Button

SEO ir viešoji socialinė pozicija: kaip neperžengti ribos?

Autorius | Geg 29, 2019 | Google naujienos, SEO | 0 komentarų

Viešoji socialinė pozicija – tai atviras vertybių deklaravimas tam tikrais visuomenei jautriais klausimais. Šiandien galima pasidžiaugti, kad kai kurios globalios kompanijos ne tik reaguoja į dirgiklius, bet ir imasi konkrečių veiksmų. Štai, pavyzdžiui, „Google” nuo 2017 m. naudoja energiją tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių, ir yra stambiausia alternatyvios energijos vartotoja pasaulyje. Kita vertus, socialinė atsakomybė nebūtinai remiasi tik ekologija. Ji taip pat aprėpia ir žmogiškąjį faktorių – tam tikras moralines vertybes, politines nuostatas. Tačiau mūsų visuomenėje tos vertybės skirtingos ir nėra vienos nuomonės hegemonijos. Todėl natūralu, jog ne visos įmonės ryžtasi užimti tvirtą nuomonės poziciją, siekdamos išvengti kontroversiškos reakcijos ir prarasti dalį klientų. Juk nė vienas verslas netrokšta rizikuoti pajamomis ir reputacija. Kad ir kaip būtų netikėta, praktinė patirtis rodo, kad tvirtas nuomonės laikymasis beveik visada atneša teigiamų rezultatų įmonės SEO srityje.

Viešas nuomonės deklaravimas – efektyviausia SEO strategija

Esminė priežastis yra labai paprasta: kai prekės ženklas užima socialinę poziciją, jie neišvengiamai užsidirba daug nuorodų – tiek teigiamame, tiek neigiamame kontekste. Oponuojantys pozicijai vartotojai dalinasi įmonės žinute, siekdami atkreipti kitų dėmesį ir paskatinti boikotuoti, tuo tarpu įmonės pozicijai pritariantys dalinasi nuorodomis, siekdami įtikinti ir kitus. SEO požiūriu, bet kuriuo atveju išlošia prekinis ženklas: kaip sako liaudis, net ir bloga reklama yra reklama. Nuorodos, sukuriamos per socialinę prizmę, yra kokybiškos, nes jos įgyjamos organiniu būdu. SEO specialistai neslepia, kad tai yra vienas lengviausių būdų uždirbti nuorodas iš socialinių tinklų; tai ypač efektyvu tuomet, kai socialinė problema yra unikali. Nesistenkite pulti „ant bangos” – pavyzdžiui, palaikant #MeToo judėjimą nesulauksite gausybės atgalinių nuorodų, nors tai ir moralus elgesys.

Jei žengsite unikalų žingsnį, pavyzdžiui, deklaruosite, kad jūsų kompanija nenaudos žaliavų, kurioms eksploatuoti trečiose šalyse nelegaliai naudojama vaikų darbo jėga – sulauksite daug žiniasklaidos dėmesio. Neseniai taip pasielgė žinoma britų kosmetikos kompanija „Lush”. Iki šiol viešojoje erdvėje nedaug buvo kalbama apie tai, jog vieno iš pagrindinių kosmetikos gamybos ingredientų – žėručio – kasyba Indijoje pasižymi vaikų darbo jėgos išnaudojimu. „Lush” kosmetikos gamintoja paskelbė, kad vietoj natūralaus žėručio naudos sintetinį ir taip sieks atkreipti dėmesį į kosmetikos pramonės etikos ydas. Šio sprendimo pasekmės? 2 mln. peržiūrų vien „YouTube”. Neabejojama, kad kartu su reputacija kilo ir kompanijos pajamos.

Žinoma, praktikoje pasitaiko ir neapgalvotų žingsnių. Štai, amerikiečių ne pelno siekianti organizacija prieš krūtų vėžį „Susan G. Komen for the Cure”, kuria buvo itin pasitikima visoje šalyje, nutraukė bendarbiavimą su kitu fondu, „Planned Parenthood”, kadangi nepritarė pastarosios liberalaus požiūriui į abortus. Nuostoliai dideli – 2017 m. organizacija neteko net apie 80 proc. pajamų, ir nors SEO sekėsi puikiai, šandien ji prarado savo auditoriją – o kartu ir rėmėjus ilgam laikui.

SEO – pagrindinis įrankis auditorijos pažinime

Natūralu, jog daugeliui kyla klausimas, kokia socialinė akcija tinka unikaliam prekiniam ženklui. Šiame žingsnyje būtina peržvelgti įmonės SEO duomenis. SEO duomenys rinkodaros strategijoje įgyja kritinę reikšmę. Remiantis socialinių tinklų „klausymu” ir kitais specialistams žinomais metodais, ypač svarbu išsiaiškinti auditorijos pobūdį. Tik pažįstant savo klientus galima smarkiai nerizikuojant užimti vieną ar kitą nuomonės poziciją. Yra atvejų, kai net kontroversiška socialinė pozicija atnešė kompanijai pelno. Čia galima prisiminti restoranų tinklo „Chick-fil-A” atvejį – vienas iš kompanijos vadovų pasisakė prieš vienalytes santuokas, o tai sukėlė tikrą skandalą. Kita vertus, įmonės pardavimai pakilo, nes pozicijos šalininkai surengė akciją palaikyti įmonę ateidami ten pavalgyti.

Iš duotų pavyzdžių susidaro įvaizdis, jog visiems vartotojams jų mėgstamo prekinio ženklo skelbiamos viešosios nuomonės turi didžiulės įtakos jų lojalumui. Tai yra tiesa – tą galima pavaizduoti empiriškai. Gan naujas amerikiečių atliktas „YouGov” tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. visų JAV vartotojų pasiryžę boikotuoti kompanijas už jų neatsakingą socialinę politiką. Skaičius dar didesnis jaunųjų vartotojų tarpe, o ypač jautriai į šį faktorių reaguoja moteriškos giminės atstovės. Žmonėms šiame sparčiame informaciniame amžiuje yra svarbu, kokios reputacijos prekinį ženklą jie remia. Vartotojai, kitaip nei anksčiau, į prekinį ženklą žvelgia ne tik kaip į gamintoją, bet ir suteikia jam žmogiškąjį veidą, kuris turi būti patrauklus ir keliantis teigiamas asociacijas.

Tad vis labiau populiarėjant reiškiniui, kai į SEO strategiją įtraukiama tiek socialinė, tiek politinė pozicija, prekiniams ženklams kyla grėsmė nusvilti. Dėl to tai nėra lengvai priimamas sprendimas. Privalumai, atsirandantys dėl dominuojančios kompanijos auditorijos rezonuojančios pozicijos, yra didžiuliai, bet visiškai gali būti pražūtingas pozicijos ir auditorijos nesuderinamumas. Todėl itin svarbu gerai pažinoti savo klientą – o tą leidžia suprasti atidi SEO duomenų analizė.