Kokią įtaką „blockchain” turės skaitmeninei rinkodarai?
„Blockchain” technologiją galima pavadinti reikšmingiausia informacinių technologijų inovacija nuo interneto atsiradimo laikų. „Blockchain“ keičia ne tik finansų sektorių, bet ir skaitmeninės reklamos sritį, todėl rinkodaros specialistams vertėtų susipažinti su artėjančiais pokyčiais. Pateikiame penkis būdus, kuriais „blockchain” turės įtakos paieškos rinkodarai, ir kaip reklamos specialistai turėtų po truputį perimti darbo su šia technologija subtilybes.
1. „Blockchain“ pakels pasitikėjimą reklamomis
Reklamos nėra itin mėgstamos vartotojų dėl daugelio priežasčių, bet dažniausiai dėl to, jog vartotojai nepasitiki reklamo kūrimo metodais – mažai kas mėgsta būti stebimi 24 valandas per parą. Paieškos ir pirkimo informacijos rinkimas apie klientą nulėmė, jog daugelis žmonių nepasitiki paieškos sistemų patformomis, tokiomis kaip „Google Ads“, skaitmeniniais skelbimais (ypač – reklaminiais langeliais), dėl to sunku vartotojus paskatinti spustelėti ant jų, net jei turinys yra įdomus. „Blockchain“ technologija žada padėti šią problemą išspręsti: užtikrindama skelbimų tiekimo grandinę ir pelnydama vartotojų pasitikėjimą.
Kitaip nei anksčiau, „blockchain” paskatins reklamos pardavėjus, pirkėjus ir leidėjus labiau sietis tarpusavyje. Skaidrumas, kuris labai reikalingas skelbimų tiekimo grandinėje, gali būti pasiektas taikant „blockchain” technologijas, kurios, atsižvelgiant į jų prigimtį, yra prieinamos kiekvienai šaliai, dalyvaujančiai finansinėje operacijoje. Taigi internetinių svetainių savininkai ir skaitmeninės reklamos specialistai turės daugiau diskrecijos kuriant tarpusavio rinkodaros susitarimus.
2. „Blockchain“ užtikrina skelbimų skaidrumą
Kaip jau minėta, vartotojų pasitikėjimas reklamomis – itin žemas. Kad pakeistų šį skeptišką požiūrį ir reklaminiai skelbimai taptų skaidresni, bus vykdomos tam tikros kampanijos. Tokios įmonės kaip „Unilever“ jau dabar kooperuojasi su „IBM“ ties „blockchain” projektais, kurie, jų manymu, atskleis informaciją apie jų verslo strategiją ir informacijos apie vartotojų elgesį rinkimo ir naudojimo būdą. Kadangi šios iniciatyvos tampa vis sėkmingesnės, tai skatina ir kitas įmones pasitelkti „blockchain“ technologija – net jei ir teks viešai atskleisti reklamos industrijos subtilybes.
3. „Blockchain” keičia skelbimų apmokėjimo principą
„Blockchain“ technologija taip pat paveiks paieškos rinkodarą, suteikdama reklamų apmokėjimams patogesnę platformą. Tokios apmokėjimo kompanijos kaip „Amino Payments“ netrukus patirs bumą, nes „blockchain“ paslaugų rinka, kaip prognozuojama, tik didės. Šios įmonės turi didžiulę reikšmę pagrindinėms „blockchain“ naudojamoms skelbimų pirkimo paslaugoms, kuriose naudojamos išmanios sutartys. Nors išmanios sutartys dar tik skinasi kelią į verslo pasaulį, jos neišvengiamai bus fundementalus veiklos aspektas.
4. Atsiranda naujos reklamos ekosistemos
Tam tikrais būdais „blockchain” technologijos turi itin svarbios įtakos ir paieškos marketingui – „blockchain” padeda naujoms reklamų ekosistemoms, pavyzdžiui, „Adshares”, prasiskinti kelią į rinką. Kadangi kriptovaliutos ir kitos „blockchain“ varomos technologijos tampa vis labiau integruotos, netrukus atsiras specializuotų mokėjimo sistemų poreikis. Paieškos rinkodaros specialistams ateityje gali tekti pasikliauti specializuotomis gairėmis siekiant sėkmingai naviguoti ir susivokti šiose naujose bloko grandinės reklaminėse ekosistemose, naudojančiose standartinę „bitcoin” piniginę. Tad rinkodaros specialistams vertėtų jau dabar domėtis su šiuo reiškiniu susijusia informacija ir pasiruošti ateičiai, kad įmonės galėtų išlikti konkurencingos bei toliau sėkmingai vykdyti veiklą.
5. Naujos „blockchain” naršyklės pakeis vartotojo patirtį
Galiausiai, eilinio vartotojo skaitmeninė patirtis bus iš esmės pakeista įvedus blokų grandinės naršykles. Tokios naršyklės kaip, pvz., „Brave“, tampa vis populiaresnės ir sulaukia daug dėmesio, nes žada labiau privatumą gerbiančią internetinę erdvę, kuri paremta skaidresnėmis ir saugesnėmis skelbimų technologijomis. Mūsų dabartinis supratimas apie rinkodaros pasaulį po kelių metų jau bus pasenęs – kai „blockchain” varomos naršyklės pasiūlys saugias, individualizuotas paieškos galimybes vartotojams, neigiamai vertinančius šiuolaikinius reklamos kūrimo principus.