Share Button

Kinijos ir JAV rinka: kuo skiriasi vartotojų preferencijos?

Autorius | Bal 26, 2020 | Google naujienos, SMM | 0 komentarų

Šiandieniniame pasaulyje kiekviena įmonė svajoja užkariauti JAV ir Kinijos vartotojų širdis. Šios dvi valstybės gali pasiūlyti didžiulę rinką, galimybes plėsti verslą ir išgarsinti įmonės vardą. Kita vertus, šios dvi šalys drastiškai reprezentuoja skirtingus rinkos polius: Vakarų ir Rytų. Tad natūralu, kad žmonės dažnai domisi ir kelia klausimą marketingo specialistams, kuo skiriasi šios polinės rinkos ir kas jas lemia?

1. Orientacija į individualų asmenį ir noras išsiskirti

Vienas ryškesnių vartotojų skirtumų yra tas, jog Vakaruose prekės yra daugiau orientuotos į kainą, ir labai svarbu, kad ji būtų adekvačiose ribose. JAV vartotojai labiau linkę rinktis produktus pagal praktiškumą ir naudą, o ne pagal reputaciją. Prekės funkcionalumas – vienas svarbiausių aspektų.

Tuo tarpu Kinija, dar tik besiformuojanti rinka, turi kiek kitokį požiūrį į vartojimą. Kinams kritinę reikšmę įgyja prekinio ženklo vardas. Nors atsižvelgiama ir į daikto funkcionalumą, visgi daikto prestižinė vertė suteikia socialinį statusą. Būtent dėl šių priežasčių kai kurie tarptautiniai prekių ženklai pakeitė savo prekės ženklo rinkodaros strategiją Kinijoje. „Häagen-Dazs”, amerikiečių prekybos centruose parduodamas ledų gamintojas, sėkmingai pateikė save kaip prabangų ledų ženklą, parduodamą parduotuvėse. Jos absoliuti kaina Kinijoje yra daugiau nei du kartus didesnė nei JAV. Amerikiečiai „Häagen-Dazs” traktuoja kaip paprastus ledus, tačiau kinai šį produktą mato kaip aukščiausios klasės gyvenimo būdą.

Specifinį požiūrį į prekes suformavo ir demografinė Kinijos dinamika. Kinijos namų ūkių vartojimą paveikė ankstesnė vieno vaiko politika: vienturčiai vaikai ypač lepinami dėmesiu, įvairiomis prekėmis ir aukštos kokybės maistu. Tai sukėlė didelę paklausą ne tik importuojamiems ir „saugiems“ maisto produktams, pvz., pieno mišiniui, bet ir vaikų prabangos prekėms.

Kinija

2. Inovacijos ir prekės ženklo patikimumas

Pagal vartotojų tyrimą JAV, svarbiausia priežastis pasirinkti tam tikrą prekinį ženklą yra inovatyvumas, o pasitikėjimas prekiniu ženklu būdingas Kinijos vartotojams. Tą galima paaiškinti gan paprastai: Kinija išgyvena pasitikėjimo krizę. Krizė yra ne tik tarp žmonių ir vyriausybės, bet ir tarp vartotojų ir gamintojų. Per pastarąjį dešimtmetį Kinija susidūrė su didelėmis vartotojų produktų kokybės problemomis, ypač kalbant apie maisto pramonės produkciją. Jei maistas ir kiti vartojimo produktai iš tikrųjų būtų tikrinami pagal keliamus kokybės standartų reikalavimus, beveik 50 proc. produkcijos jų neatitiktų.

Atsižvelgiant į tai, natūralu, jog Kinijos vartotojams svarbu, kad prekinis ženklas būtų patikimas ir pelnęs gerą reputaciją. Prekinis ženklas, pasižymintis savo įtakos mastu, populiarumu, arba visuomenės pripažinimu, yra kokybės įrodymas. Taigi, Kinijos prekių ženklų reklama rinkodaros strategijoje paprastai pabrėžia prekės ženklo arba produkto formulės istoriją. Pavyzdžiui, visi vietiniai kinų kosmetikos prekės ženklai, netgi ką tik įkurti, teigia bendradarbiaujantys su Vakarų prekės ženklu, turinčiu ilgą istoriją, arba pabrėžia, kad jų gaminių formuluotės yra iš senovės kinų receptų.

Tuo tarpu JAV rinka labiausiai vertina produkto kokybę, o ir jų reklama yra žymiai skaidresnė. Vartotojai jaučiasi turintys prieigą prie visos reikiamos informacijos ir pasitiki kokybės kontrolės institucijomis, todėl nesiekia įsitikinti, jog yra tinkami naudoti ir yra kokybiški. Dėl šios priežasties produktų inovatyvumas ir unikalumas tampa svarbiausiu kriterijumi. Tą kompanijos ypač akcentuoja reklamose: gausiai pabrėžia inovatiškumo aspektus, tokius kaip, pavyzdžiui, naują formulę, išskirtinę naudą, atnaujintą įpakavimą ir t.t.

Kinija

3. Regioniniai skirtumai ir etniniai skirtumai

Šios dvi didelės šalys yra daugialypės, nes jos abi turi didžiulį gyventojų skaičių ir didelį geografinį plotą. Kinijos ir JAV rinkos – gerokai skirtingos. Per pastaruosius dvidešimt metų Kinija patyrė didžiulę transformaciją. Dėl nevienodos vyriausybės atvirų durų politikos esama didelių atotrūkių tarp miesto ir kaimo, vakarų ir rytų, pakrantės ir žemyninių regionų. Metropolijos miestai ir pakrantės provincijos yra labai išsivysčiusios. Šiuose miestuose galima nusipirkti ne tik visus žymiausius pasaulinius prekių ženklus, bet ir apsilankyti tokiose Vakarų pasaulyje puikiai žinomose parduotuvėse kaip „Walmart” ar „Carrefour“.

Kita vertus, žemyninių regionų miestai ir kaimo vietovės vis dar nepakankamai išvystytos – pasirinkimas daugiausia apsiriboja vietiniais prekių ženklais arba Vakarų prekių ženklų kopijomis, o prekybos centrų nėra daug. Tas pats pasaulinis prekės ženklas Pekine, Šanchajuje ir Guangdžou paprastai kainuoja mažiau nei Tibete, Sindziange ir Gansu, nes dideliuose miestuose transporto ir prekybos sąnaudos yra mažesnės nei tolimose provincijose. Kalbant iš JAV perspektyvos, JAV nėra labai didelių pajamų skirtumų tarp regionų. Tie patys prekybininkai ir jų produkcija randama visoje šalyje – dėl to kartais keliauti po JAV yra labai nuobodu. Kiekviename mieste būdingi tie patys pastatai su logotipais, tie patys restoranų ir gėrimų, viešbučių tinklai.

Skirtingai nuo Kinijos, kuri etniniu požiūriu yra vienalytė šalis (hanų etninės kilmės kinai sudaro 99 proc. visos populiacijos), JAV visuomenę sudaro daugybė etninių grupių: 14 proc. afroamerikiečių, 15 proc. ispanakalbių, 6 proc. azijiečių ir 65 proc. europidų. Įvairios tautybės tam tikrais atvejais turi skirtingų poreikių – pavyzdžiui, kas liečia plaukų priežiūros, kosmetikos produkciją. Taigi, yra įvairių prekių, pritaikytų skirtingoms etninėms grupėms, ir rinkoje galima realizuoti įvairialypę produkciją išvengiant didelės konkurencijos.

JAV

Informacijos šaltinis: asia-wisdom.com