Share Button

SEO pradedančiojo gidas


Jei jūs kuriate internetinį turinį ir jį monetizuojate iš „Google” paieškos apsilankymų, arba esate būsimasis SEO specialistas, arba tiesiog esate smalsus ir domitės, kaip veikia paieškos sistemų optimiazvimas, šis gidas – kaip tik jums. Jis pateiks jums geriausias jau išbandytas praktikas, ir patars, kaip optimizuoti jūsų svetainę taip, kad patiktų vartotojams bei patenkintų jų poreikius. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad kai kurie aspektai yra elementarūs ir seniai žinomi, tačiau visumoje, kiekvienas optimizavimas gali pateikti įspūdingų rezultatų. Sėkminga svetainė, sulaukianti didelio srauto, yra kiekvieno kūrėjo tikslas.

I. Pradžia

Pirmiausia, turite susipažinti su svarbiausių terminų žodynu. Šis glaustas terminų paaiškinimas padės jums suprasti esminius gido nurodymus.

Indeksas (index) – indeksas nurodo turinio pobūdį ir vietą (URL) puslapyje. „Google“ išsaugo visus interneto puslapius tik tuomet, kai žino jų indeksą. Indeksavimas reiškia, kai „Google“ suranda puslapį, jį nuskaito ir prideda prie jo indeksą.

Nuskaitymas (crawl) – procesas, per kurį ieškoma naujų ar atnaujintų internetinių puslapių. „Google“ atranda URL pagal sekamas nuorodas, skaitant svetainių žemėlapius ir kitais būdais. „Google“ nuskaito žiniatinklį, ieško naujų puslapių, tada indeksuoja juos.

Nuskaitytuvas (crawler) – automatinė programinė įranga, kuri nuskaito žiniatinklio puslapius ir juos indeksuoja.

Paieškos sistemos robotas (googlebot) – bendrinis „Google“ nuskaitytuvo vardas. „Googlebot” nuolat nuskaito žiniatinklį.

SEO (paieškos sistemos optimizavimas) – jūsų svetainės gerinimo paieškos sistemose procesas. Taip pat taip vadinamas asmuo, kuris dirba su SEO.

II. Ar esate „Google“?

Nustatykite, ar jūsų svetainė yra „Google“ paieškos rezultatuose. Ieškokite savo svetainės adreso URL. Jei matote rezultatus paieškos sistemoje, vadinasi, esate rodyklėje. Tačiau gali nutikti ir taip, kad savęs „Google“ nerasite – „Google“ nuskaito milijardus puslapių, tad neišvengiama, kad kai kurios svetainės gali būti praleistos. Kai „Google“ tikrinimo programos praleidžia svetainę, dažnai tai atsitinka dėl vienos iš šių priežasčių: svetainė nėra gerai prijungta prie kitų svetainių žiniatinklyje; jūs ką tik pradėjote kurti naują svetainę, o „Google“ dar nesuspėjo jos nuskaityti; dėl svetainės dizaino „Google“ sunku nuskaityti jos turinį; bandydama nuskaityti jūsų svetainę „Google“ susidūrė su klaida; jūsų politika draudžia „Google“ nuskaityti svetainę.

III. Kaip patalpinti savo svetainę į „Google“?

Svetainės įdėjimas į paieškos rezultatus yra nemokamas ir nesunkus procesas. Svetainės net nereikia pateikti „Google“ – „Google“ yra automatizuota paieškos mašina, kuri naudoja tinklapių nuskaitytuvą (angl. web crawler). Tokiu būdu ji akimirksniu randa naujas internetines svetaines ir jas indeksuoja. Kita vertus, nėra garantijos, kad nuskaitytuvas užfiksuos kokį nors konkretų puslapį; tam atvejui, „Google“ paieškos konsolė pateikia įrankius, padedančius jums pateikti savo turinį „Google“ ir stebėti, kaip jums sekasi paieškos rezultatuose.

IV. Padėkite „Google“ rasti jūsų turinį

Pirmasis žingsnis siekiant gauti jūsų svetainę „Google“ yra įsitikinimas, kad „Google“ gali jį rasti. Geriausias būdas tai padaryti – pateikti svetainės žemėlapį (angl. sitemap). Tai yra jūsų svetainėje esantis failas, kuris nurodo paieškos sistemoms apie naujus ar pasikeitusius jūsų svetainės puslapius. „Google“ taip pat suranda puslapius per nuorodas iš kitų puslapių.

Praneškite „Google“, kurių puslapių nereikia nuskaityti

Jei informacija nėra reikšminga, blokuokite nepageidaujamą nuskaitymą naudodami „robots.txt.” Failas „robots.txt” nurodo paieškos sistemoms, ar puslapis gali būti pasiekiamas ir nuskaitytas. Gali būti, kad puslapius, užblokuotus „robots.txt”, vis tiek galima nuskaityti, todėl jautriems puslapiams turėtumėte naudoti saugesnį metodą. „Noindex” žyma naudojama tuomet, kai jūs nenorite, kad puslapis būtų rodomas paieškos sistemos rezultatuose, tačiau neprieštaraujate, kad jis būtų prieinamas nuorodomis. O jei norite dar labiau apsaugoti – naudokite autorizacijos metodus – slaptažodžius, arba pašalinkite puslapį iš svetainės apskritai.<p><strong> 

Venkite: neleiskite „Google“ nuskaityti vidinių paieškos rezultatų puslapių. Vartotojams nepatinka rasti dar vieną paieškos rezultatų puslapį svetainėje; taip pat venkite „proxy” serverių sukurto URL.

Padėkite vartotojams ir „Google“ suprasti jūsų turinį

Prieš „Googlebot” nuskaitant jūsų puslapį, pasirūpinkite, kad puslapis yra vizualiai išbaigtas ir paruoštas auditorijai. Siekiant optimalaus vizualizavimo ir indeksavimo visada leiskite „Googlebot” naudotis „JavaScript”, „CSS” bei vaizdo failais, kuriuos naudoja jūsų svetainė. Jei jūsų svetainės „robots.txt” failas neleidžia jų nuskaityti, tai kenkia algoritmo rodymui bei indeksavimo procesui.

Sukurkite unikalias ir tikslias antraštes

Antraštės žyma puslapio adrese tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms pasako, kokia yra konkreti puslapio tema. Jūs turėtumėte sukurti kiekvienam svetainės puslapiui po unikalų pavadinimą.

Sukurkite gerus pavadinimus ir išplėstinę svetainės informaciją paieškos rezultatuose

Jei jūsų puslapis atsiranda paieškos rezultatuose, turinys iš žymos „” gali pasirodyti pirmoje rezultato eilutėje. Išplėstinėje svetainės informacijoje (angl. „snippet”) rekomenduojama įterpti raktinius žodžius, informaciją apie pasiūlymus, įmonės tikslus ir t.t.

Venkite: nesirinkite tokio pavadinimo, kuris nesusietas su turiniu; nepritaikykite vienos antraštės daugeliui puslapių; nesugalvokite pernelyg ilgų antraščių.

Naudokite meta aprašymus

Meta aprašymas suteikia „Google“ ir kitoms paieškų sistemoms trumpą jūsų puslapio aprašymą. Puslapio pavadinimas gali būti tik keli žodžiai ar frazė, tuo tarpu puslapio meta aprašymas turėtų būti keli sakiniai ar netgi visa pastraipa. Kaip ir žyma „”, aprašymo meta žyma yra rašoma HTML dokumento „” elemeto viduje.

Kokia meta aprašymo nauda? Meta aprašymai yra svarbūs tuo, jog „Google“ gali juos panaudoti kaip jūsų puslapių išplėstinę informaciją. Čia pabrėžiame žodį „gali”, nes kartais „Google“ pasirenka kitą, labiau susijusį su vartotojo paieška puslapio aprašymą. Meta aprašymas padeda tuomet, kai „Google“ dėl tam tikrų priežasčių pats parinkti negali. Rekomenduotina rašyti trumpą ir tikslią turinio aprašymą taip, kad meta aprašymas ne tik informuotų, bet ir sudomintų vartotojus jūsų svetaine. Minimalus simbolių skaičius meta aprašyme yra 70, o maksimalus – 160. Rekomenduojama rašyti pakankamai išsamų, ne per trumpą aprašymą. Jame turi matytis svarbiausia informacija apie puslapį.

Venkite: nerašykite tokio meta aprašymo, kuris neatspindi turinio; nenaudokite pernelyg abstrakčių aprašymų; nekopijuokite ištiso teksto iš turinio; nenaudokite vieno meta aprašymo visiems tinklapio puslapiams.

Naudokite antraštes, kad pabrėžtumėte svarbiausias teksto vietas

Nors teksto išskaidymas su daug antraščių užima daugiau erdvės puslapyje, tai veikia tarsi užuomina, kad tekstas informatyvus ir vartotojas ras informaciją, kurios ieško. Antraščių išsidėstymas bei dydis sukuria hierarchinės tvarkos įspūdį bei palengvina skaitytojui informacijos paiešką.

Venkite: nepaverskite antrašte teksto, kuris nesufleruoja, apie ką bus pastraipa; nedarykite antraščių per ilgų, nereikšmingų ir skirtingo dydžio.

Pridėkite struktūrizuotą duomenų žymėjimą

Struktūrizuoti duomenys – tai kodas, kurį galite pridėti prie svetainių puslapių, kad apibūdintumėte turinį paieškos sistemose, kad jos geriau suprastų, apie ką jūsų puslapiai. Paieškos sistemos savo ruožtu gali panaudoti šią informaciją ir jūsų tinklapį nurodyti paieškos sistemose naudingais ir patraukliais būdais. Rekomenduojame struktūrizuoti tokius elementarius duomenis, pavyzdžiui, įmonės vietą, parduodamus produktus, darbo valandas; vaizdo įrašus ir t.t. Be to, „Google Structured Data Testing Tool“ programa padės įsitikinti, kad jūsų kode nėra klaidų.

V. Pasirūpinkite svetainės išvaizda „Google“ paieškos rezultatuose

Organizuokite svetainės hierarchinę struktūrą

Supraskite, kaip paieškos sistemos naudoja URL. Paieškos sistemoms reikia unikalių URL vienam turinio elementui, kad būtų galima nuskaityti ir indeksuoti šį turinį ir nukreipti į jį naudotojus. Skirtingas turinys (pvz., skirtingi parduotuvėje parduodami produktai), taip pat keičiamas turinys, pavyzdžiui, vertimai į kitą kalbą ar lokacijos pasirinkimo variantai, turi būti naudojami atskiri URL, kad jie būtų tinkamai rodomi paieškoje. URL yra išskiriami į kelias sekcijas, pavyzdžiui: https://www.drabuziai.lt/Aksesuarai/Apyrankes.htm

Navigacija – itin svarbu paieškos sistemoje

Svetainės naršymas yra svarbus, nes jis padeda lankytojams greitai rasti norimą turinį. Tai taip pat gali padėti paieškos sistemoms suprasti, kokį turinį žiniatinklio valdytojas mano esant svarbus. Nors „Google“ paieškos rezultatai pateikiami puslapio lygiu, „Google“ taip pat nori žinoti, kokį vaidmenį puslapis vaidina svetainės visumoje.

Visose svetainėse yra pagrindinis („šakninis”) puslapis, kuris yra dažniausiai lankomas svetainės puslapis ir pradinė navigacijos vieta. Jei jūsų svetainėje yra daug puslapių, turėtumėte pagalvoti apie tai, kaip lankytojai pereis nuo bendro puslapio (jūsų šakninio puslapio) į kitą norimą puslapį. Taip pat pasvarstykite, ar turite pakankamai puslapių apie konkrečią temos sritį, kad būtų prasminga sukurti pereinamąjį naviguojantį puslapį (pvz., pagrindinis puslapis -> susijęs temų sąrašas -> konkreti tema).

Naudokite navigacines eilutes

Navigacinė eilutė – tai vidinių nuorodų eilutė puslapio viršuje arba apačioje, kuri leidžia lankytojams greitai naviguoti atgal į puslapį arba į pagrindinį puslapį. Pagrindinis puslapis visada nurodomas kairėje, o dešinėje – kitos, smulkesnės sekcijos. Taip pat rekomenduotjame naudoti struktūruotą duomenų žymėjimą.

Sukurkite paprastą naršymo puslapį naudotojams

Naršymo puslapis yra paprastas puslapis jūsų svetainėje, kuris rodo svetainės struktūrą – dažniausiai tai atskirų puslapių hierarchine tvarka išdėstyta išklotinė. Jis reikalingas tam atvejui, jei puslapio lankytojai „pasiklysta” ir neranda specifinio puslapio. Taip pat šis naršymo puslapis bus rodomas ir paieškos sistemose. Rekomenduotina sukurti natūraliai išplaukiančią hierarchiją. Palengvinkite paiešką vartotojams sudarydami sąlygas greitu paspaudimu keliauti iš pagrindinio į kitus konkrečius puslapius. Įsitikinkite, kad visi puslapiai nesunkiai pasiekiami vidinėmis nuorodomis, ir nereikalauja būti rasti tik per vidinę svetainės paieškos sistemą. Naudokite aiškias tekstines nuorodas.

Venkite: nekurkite naršymo puslapių, paremtų tik nuotraukomis ar animacija; stenkitės nepalikti jau nebeveikiančių nuorodų; neleiskite, kad 404 klaidos puslapiai būtų indeksuojami ir rodomi paieškos sistemoje.

Paprasti URL perduoda turinio informaciją

Išsamių kategorijų ir dokumentų pavadinimų sukūrimas jūsų svetainę paverčia ne tik labiau struktūrizuota, bet ir padeda kuriant paprastus, efektyvesnius URL, ypač tiems vartotojams, kurie dalinasi tuo puslapiu. Rekomenduotina naudoti žodžius puslapio URL adrese, taip pat katalogų struktūrą (kuri gerai organizuoja turinį ir leidžia lankytojams lengviau žinoti, kur jie yra jūsų svetainėje). Pabandykite naudoti savo katalogų struktūrą, norėdami nurodyti toje URL adreso turinį.

Venkite: nekurkite ilgų, nesusietų URL adresų.

IV. Optimizuokite turinį

Paverskite savo svetainę įdomia ir naudinga. Įtikinantis ir naudingas turinys yra svarbiausias jūsų puslapio sėkmės faktorius. Visi kiti metodai ir patarimai tik padeda jam suklestėti, bet nėra sėkmės garantas. Geru turiniu vartotojai linkę dalintis per socialinius tinklus, blog’us, el. paštu, forumais ir t.t. Organine ir lūpų – iš lūpų reklama ir „Google“ yra pati efektyviausia, ir ji retai pasiekiama turint nekokybišką turinį.

Sužinokite, ko nori vartotojai

Pagalvokite apie žodžius, kuriuos į paiešką suvestų jūsų turinio tipo ieškantys žmonės. Turėkite omenyje, kad skirtingas kontingentas ieškos skirtingai (gerai ta tema nusimanantys į paiešką įves tikslius ir konkrečius žodžius, tuo tarpu mažai apie tai nusimanantys – abstrakčius). Tikimasi, kad šie paieškos elgesio skirtumai rašant turinį (naudojant gerą raktinių žodžių frazių derinį), gali teigiamai paveikti jūsų puslapio lankomumą. „Google Ads” suteikia naudingą raktinių žodžių planavimo priemonę „Keyword Planner”, padedančią atrasti naujus raktinių žodžių variantus ir matyti apytikslius kiekvieno raktinio žodžio paieškos apimtis. Kitas naudingas įrankis, „Google Search Console”, parodo paieškos užklausas, pagal kurias yra atrandamas tinklalapis. Rekomenduotina kurti lengvai skaitomus, ne per daug sudėtingus tekstus. Aiškiai išskirkite turinio temas. Pagalvokite, kokį originalų ir unikalų turinį galite pateikti ir nepamirškite pasirūpinti gera teksto formuluote.

Venkite: tekstuose nedarykite gramatikos, stiliaus, logikos klaidų; venkite neįdomaus, prasto turinio bei neskelbkie plagijuoto turinio.

Naudokite nuorodas išmintingai

Nuorodos tekstas yra tekstas, matomas nuorodos viduje. Šis tekstas nurodo vartotojui, į kokio informacinio pobūdžio puslapį nuoroda nukreipia. Nuorodos gali būti vidinės, nukreipiančios į kitą puslapį jūsų svetainėje, arba išorinės, nukreipiančios į visai kitą svetainę. Bet kuriuo atveju, informatyvus nuorodos tekstas yra labai svarbus.

Venkite: nekurkite abstrakčių pavadinimų, pavyzdžiui, „puslapis”, „nuoroda”, „spausti čia”. Pakeiskite teksto stilių, kad išsiskirtų.

Atsargiai elkitės nurodydami kitas nuorodas

Jūsų svetainės reputacija gali nukentėti, jei joje atsiranda nuorodos į nekokybiško turinio svetaines. Kartais vartotojai gali pasinaudoti šia galimybe, pridėdami nuorodas į savo svetainę komentarų skyriuose ar skelbimų lentose. Tad būkite budrūs! Tokiais atvejais itin naudinga pasitelkti „nofollow“ funkciją. „Nofollow” nuorodos „rel“ atributo reikšmės nustatymas (pvz., rel=“nofollow“>Anchor text here) parodys „Google“, kad kai kurios nuorodos, patalpintos jūsų puslapyje, neturėtų būti veikiančios. Taip pat šis metodas tinka kovai su „spam” turiniu, kuris taip pat turi neigiamos įtakos jūsų svetainei.

Optimizuokite savo nuotraukas

Naudokite informatyvų pavadinimą ir „alt” atributą savo nuotraukoms. Atributas „alt” leidžia įterpti alternatyvų tekstą, jeigu dėl tam tikrų priežasčių jis negali būti įterptas kitur. Dar jis naudingas tuo, jog naudojant nuotrauką kaip nuorodą, „alt” tekstas bus traktuojamas kaip vidinės nuorodos pavadinimas (angl. „anchor text”). Taip pat ne mažiau svarbu, kad sistemos paieškos galėtų rasti jūsų nuotrauką. Vaizdinės svetainės žemėlapis (angl. „sitemaps”) gali suteikti „Googlebot” daugiau informacijos apie jūsų svetainėje esančius vaizdus. Be to, naudokite standartinio formato paveikslėlius, kuriuos palaiko dauguma naršyklių.

VII. Paverskite savo svetainę patogia ir kitiems išmaniems įrenginiams

Šiandien žmonės daug laiko praleidžia naršydami mobiliuosius įrenginius. Kompiuterio monitoriui pritaikytas svetainės vaizdas gali būti itin nepatogus naudoti kituose įrenginiuose, todėl svarbu prie jų prisitaikyti. Yra net trys strategijos, paruošiančios svetainės implementaciją mobiliajai versijai: 1) prisitaikančio dizaino metodas; 2) dinamiškas aptarnavimas; 3) URL išskyrimas. Sukūrus mobiliąją versiją, ją galima patikrinti specialiu „Google“ testu. Kad ir kurį konfiguracijos metodą pasirinksite, svarbiausi aspektai yra šie:

• Jei naudojate dinaminį aptarnavimą, signalizuokite „Google“, kada jūsų svetainė yra suformatuota mobiliajai versijai. Tokiu būdu „Google“ perteiks šią versiją mbiliųjų naudotojams paieškos sistemoje.

• Jei naudojate prisitaikančio dizaino metodą, naudokite meta aprašyme „viewport” žymą, kuri nurodys naršyklei, kaip redaguoti vaizdą.

• Palikite „CSS” ir „JavaScript” išteklius nuskaitomus. Blokuotų puslapių ištekliai gali suteikti „Google“ nepilną jūsų svetainės vaizdą.

• Venkite bendrų klaidų, kurios trikdo mobiliesiems vartotojams pamatyti svetainės turinį (pvz, neveikiantys vaizdo įrašai).

• Mobilieji tinklalapiai, kurie pasižymi prasta vartotojų patirtimi, gali sumažinti reitingą arba būti rodomas su įspėjimu mobiliųjų paieškos rezultatuose.

• Visuose įrenginiuose įdiekite visas funkcijas. Mobilieji vartotojai tikisi tų pačių funkcijų ir turinio mobiliuosiuose bei visuose kituose jūsų svetainės palaikomuose įrenginiuose.

• Įsitikinkite, kad struktūrizuoti duomenys, vaizdai, video, ir meta duomenys, kurie yra ant jūsų kompiuterio monitoriaus, taip pat įtraukti į mobiliąją svetainę.

VIII. Reklamuokite savo svetainę

Jei turite blog’ą, dienraštį ar paskyrą socialiniuose tinkluose, visada atnaujinkite informaciją apie tai, kad pridėjote kažką naujo; tai gali būti naujos paslaugos, nuolaidos, pasiūlymai ir t.t. Taip pat svetainę galima reklamuoti ir fiziškai – savo svetainę galite užrašyti ant vizitinių kortelių, plakatų, firminių blankų. Kitas populiarus metodas – atsiųsti pasikartojančius naujienlaiškius klientams paštu, leidžiant jiems sužinoti apie naują turinį bendrovės interneto svetainėje. Jei turite vietinį verslą, jums padės „Google“ įrankis „Google My Bussiness”, kuris jūsų įmonę pagal paiešką išmes „Google“ žemėlapiuose.