Share Button

Kaip sukurti strategišką turinį tiek skaitytojams, tiek paieškos sistemoms?

Autorius | Geg 23, 2019 | Google naujienos, SEO | 0 komentarų

Sukurti kokybišką SEO ar „Google Ads” turinį, kuris tenkintų tiek paieškos sistemas, tiek skaitytojus, būtina, jei norite pasirodyti pirmajame paieškos sistemos puslapyje.

 

Bet ar žinote, kokie turinio tipai ir temos gali padidinti jūsų svetainės reitingą ir organinį srautą?

 

Kas yra turinio strategija?

Turinio strategijos tikslas – didinti svetainės matomumą ir žinomumą per srautą. Tai nebūtinai susiję su konversijomis, bet tai yra bendra rinkodaros piltuvo dalis. Kurdami turinio strategiją, turėtumėte pagalvoti ir apie vartotojus, ir apie paieškos sistemas. Strategija neatsiejama be jų abiejų.

 

Jūs galite turėti pati geriausią turinį pasaulyje, kuris yra labai naudingas skaitytojams, bet jei jis nerodomas „Google“, niekas jo niekada neperskaitys. Ir atvirkščiai –  jūs galite turėti turinį, optimizuotą paieškos sistemoms ir pozicionuoti pirmo paieškos rezultatų puslapio viršuje, tačiau jei jis nėra naudingas skaitytojams, jie išeis iš jūsų svetainės nedelsiant ir nukentės jūsų „bounce rate” (atmetimo rodiklis).

 

Jei vykdote turinio strategiją, pirmiausia rekomenduojame:

 

Žinokite savo auditoriją.

Nuodugniai ištirkite savo auditoriją. Peržvelkite savo analitinius ir demokrafinius duomenis, išsiaiškinkite, kokie žmonės yra jūsų svetainės lankytojai. Kuo jie užsiima? Kuo jie domisi?

 

Žinokite savo turinį.

Atikite turinio auditą. Informacija apie jau paskelbtą turinį  padės jums įvertinti, kokio pobūdžio turinį reikia sukurti ateityje, ir kokios rūšies turinio geriau vengti. Atsakykite sau į kelis klausimus:

 

  • Koks turinys reitinguojamas geriausiai?
  • Koks turinys yra beveik aukščiausioje pozicijoje?
  • Koks atotrūkis tarp jų?

 

Žinokite savo galimybes

Taip pat turėtumėte nustatyti, koks turinio tipas jūsų svetainėje veikia efektyviausiai. Štai čia keletas bendrų formatų:

 

  • E-knygos.
  • Straipsniai.
  • Atvejo tyrimai.
  • Tinklaraščio įrašai (t. y. sąrašai, palyginimai, apžvalga, naujienos, komentarai ir kt.).
  • Nerašytas turinys (t. y. podcast’ai, internetiniai seminarai).

Bet kuriuo atveju, pirmiausiai turi atsirasti idėja, o tik tada – formatas.

 

Pagalvokite apie reklamą.

Pasinaudokite visais savo turimais kanalais turinio reklamai. Dalinkitės turiniu socialiniais tinklais, el. paštu, taip pat mokama „Facebook” ir „Twitter” reklama – šie kanalai itin efektyvūs, bet tam reikia biudžeto.

 

„Google bot“ turinio strategija

Atsižvelkite į „SEO“ geriausią praktiką, kuri padės lengviau paieškos sistemoms nuskaityti, indeksuoti ir reitinguoti jūsų turinį:

 

Meta aprašymas

Meta aprašymas yra aiškus signalas, nurodantis „Google“ puslapio pobūdį. Nors jūsų meta aprašymas nebūtinai bus rodomas kaip SERP fragmentas, visada turėtumėte jį optimizuoti taip, tarsi jis būtų rodomas.

 

Štai keletas geriausių praktikų, į kurias reikia atkreipti dėmesį rašant meta aprašymus:

 

  • Meta aprašymo pabaigoje pridėkite CTA, kad paskatintumėte paspaudimus.
  • Raktinis žodis turėtų pasirodyti kuo arčiau meta aprašymo pradžios.
  • Apribokite savo meta aprašymą iki 158 ženklų. Maksimalus ilgis yra 920 pikselių darbalaukyje ir maksimalus ilgis 680 pikselių mobiliajame telefone.

 

Pavadinimo žymos

Kaip ir meta aprašyme, tai, ką rašote pavadinimo žyma, indikuoja  „Google“ informaciją apie jūsų puslapį. Jis taip pat gali būti rodomas paieškos rezultatų puslapyje.

 

Štai keletas geriausių praktikų, į kurias reikia atkreipti dėmesį rašant pavadinimo žymą:

 

  • Ribokite savo pavadinimo žymą iki 60 simbolių.
  • Raktinis žodis turėtų būti rodomas kuo arčiau pavadinimo žymos.
  • Jei norite greitai patikrinti pavadinimo žymą, naudokite „Moz’s Title Tag Preview” įrankį.

 

Antraštės

H1 yra antraštė, kuri rodoma jūsų tinklalapyje (priešingai nei pavadinimo žyma, kuri rodoma SERP). Keli dalykai, kuriuos reikia nepamiršti optimizuojant antraštės žymes:

 

  • Antraštės žymės turėtų būti naudojamos hierarchiškai (t.y. subtarpas turėtų būti suformuluotas kaip H2. Pogrupis yra H3 ir pan. Negalima grįžti į eilę arba praleisti H2 ir eiti iš H1 į H3) .
  • Bet kuriame puslapyje turėtų būti tik vienas H1.
  • Nenaudokite antraščių kaip stilistikos priemonės. Nesirinkite antraštei įmantraus šrifto. Jei nustatėte tinkamą vietą antraštės naudojimui, naudokite jį – taip padidinsite galimybes gauti „Google Answer Box”.

 

Turinio apimtis

Kokios apimties turėtų būti turinys? Atsakymas į šį bendrą klausimą yra toks, kad jis visiškai priklauso nuo jūsų taikomo raktinio žodžio.

 

Išsiaiškinkite, kokiu žodžių skaičiumi pasižymi panašaus pobūdžio, bet geriausiai reitinguojamas turinys, ir pasikliaukite jo pavyzdžiu.

 

Jei norite padidinti raktinių žodžių efektyvumą, atkreipkite dėmesį į:

 

  • Savo turinį: naudokite „Google Analytics“ ir „Search Console“ ataskaitas, kad nustatytumėte didžiausią lankytojų srautą pritraukiančius raktažodžius;
  • Konkurentų turinį: naudokite „SEMrush Organic Research” ataskaitą, kad nustatytumėte, kas yra jūsų konkurentų reitingavimo faktoriai. Jei jie yra reitinguojami dėl raktažodžių, yra didelė tikimybė, kad jūsų svetainė taip pat gali būti gerai reitinguojama.

 

Turinio strategija žmonėms

Svarbiausias bet kokio turinio strategijos elementas turėtų būti aktualaus ir naudingo turinio kūrimas. Štai keletas idėjų, kurios gali padėti jums savo auditorijai sukurti geriausią turinį:

 

Publikacijų reguliarumas

Redagavimo kalendorius yra svarbi turinio strategijos dalis, nes ji padės nustatyti publikacijų tikslus ir dažnius. Taip pat galėsite nustatyti sezoninių raktinių žodžių galimybes ir sukurti turinį, susijusį su artėjančiais verslo įvykiais (t. y. varžybomis, pardavimais, labdaros veikla ir kt.).

 

Stiliaus gidas

Profesionalus turinys turėtų būti vienodas ir supaprastintas. Stiliaus vadovas yra naudingas šaltinis redaktoriams ir rašytojams, prisijungusiems prie jūsų komandos. Kad būtų lengviau, naudokite jau sukurtą stiliaus vadovą kaip pagrindą.

 

Visuomet aktualus turinys

Visada aktualus turinys – tai tokia informacija, kuri  nesensta. Tai tokio pobūdžio tekstai, kaip D.U.K” (dažniausiai užduodami klausimai), įvairūs praktinių žinių (know-how) tekstai ir pan.  Venkite nuorodų į dienas, mėnesius ir metus. Vienintelė išimtis – kalbėti apie einamuosius metus – tai tikrai naudinga, bet turinį vis vien turite atnaujinti progresiškai.

Be to, venkite naudoti laiką apibūdinančius išsireiškimus, pavyzdžiui:

 

„Tai paplūdimio sezonas!“

„Vasara yra visai už kampo!“

„Žiema pagaliau čia!“

„Tai moliūgų prieskonių metas!“

Atminkite, kad žmonės skaito jūsų straipsnius ištisus metus.

 

Turinio formatavimas

Formatuokite turinį, kad skaitytojas galėtų lengvai skaityti ir susigaudyti informacijos sraute. Jūs turite mažai laiko patraukti savo skaitytojų dėmesį, todėl rekomenduojame:

 

Naudokite trumpus punktus;

Naudokite užrašus ir numerių sąrašus;

Naudokite pull quotes;

Naudokite antraštes;

Įtraukite paveikslėlius;

Įterpkite vaizdo įrašus.

 

Trys raktiniai principai

  1. Visada galvokite apie paieškos sistemą ir vartotoją.
  2. Visada ieškokite naujų raktinių žodžių galimybių, remiantis savo ir konkurentų turiniu;
  3. Nesvarbu, kokio dydžio jūsų svetainė ar tinklaraštis, visuomet stenkitės publikuoti kokybiškus įrašus ir skirkite daug dėmesio detalėms.