Kaip rinkodaros specialistai gali įveikti socialinių tinklų cenzūrą?
Kaip ir rūkymas, socialinių tinklų naudojimas sukelia priklausomybę. Vis dėlto daug lengviau pasakyti „ne“ nikotinui, nei atsisakyti socialinio bendravimo internete. Pasaulis laikosi ant realaus laiko naujienų, analizių ir nuomonių. Todėl itin sunku jų atsisakyti – niekas nenori atsidurti už socialinio borto, juolab, kai informacinis srautas šiais laikais yra itin spartus, ir atsilikti nuo jo prilygsta atsiribojimui nuo civilizacijos.
Rinkodaros specialistai ir pardavėjai puikiai supranta, kad dauguma vartotojų itin daug laiko praleidžia internete. Internetas – tai ideali terpė reklamuoti ir parduoti produktus, paslaugas ir pranešimus per mokamus skelbimus, organinį turinį, socialinės žiniasklaidos įtaką ir kitas priemones. Tačiau šis procesas tampa vis sunkesnis, ypač šiandien, kai vis didėja susirūpinimas dėl socialinės žiniasklaidos cenzūros, reguliavimo ir vartotojo privatumo nuostatų.
Dėl šų priežasčių, kad užtikrintų įstatymų laikymąsi ir atitiktų didžiosios daugumos vartotojų lūkesčius, pasaulyje populiarūs socialiniai tinklai – „Facebook“, „YouTube“ ir kiti didieji flagmanai – griežtina cenzūrą. Jų generaliniai direktoriai neseniai susidūrė su intensyviu puolimu iš visuomenės pusės. Nors jų paslaugos nesukelia fizinių padarinių, socialiniai tinklai turi didžiulės įtakos formuojant jaunų žmonių nuomonę, socialines normas, tam tikrą požiūrį į save ir savo kūną. Jei turinys necenzuruojamas, kyla grėsmė susidurti su žalinga informacija, kurią jauni žmonės priima itin jautriai.
Tai paaiškina, kodėl kasmetiniame „TED2019” renginyje „Twitter“ įkūrėjas Jack Dorsey pažadėjo kovoti su piktnaudžiavimu stipresniais algoritmais ir pažadėjo atidžiau stebėti socialinio tinklo srautą, kovoti prieš toksišką turinį ir patyčias. Neatsilieka ir „Instagram” kūrėjai – šiuo metu jie eksperimentuoja su dizainu, kuris turėtų sumažinti puslapio „like” skaičių reikšmę, taip ragindami mažiau dėmesio skirti socialiniam pripažinimui ir konkurencijai.
Kita vertus, tai savo ruožtu skatina pernelyg griežtą cenzūrą socialiniuose tinkluose. Kadangi socialiniai tinklai – privatus verslas, juose gali būti taikomos savitos cenzuravimo taisyklės – gali būti išimamas turinys, blokuojami asmenys ir grupės. Socialinių tinklų vidinės taisyklės gali nenuspėjamai keistis, dėl to reikia turėti lanksčią, tvarią turinio strategiją, kuri būtų nepažeidžiama cenzūros taikymo pokyčių. Tad būtent tai ir yra problema, su kuria susiduria rinkodaros specialistai. Rinkodaros specialistų užduotis – imtis veiksmų ir priemonių, kad būtų sustabdytas cenzūros procesas, kad jų turinys išvengtų apribojimų ar pašalinimo iš socialinės žiniasklaidos platformų. Tam galime pasiūlyti tris principus:
Pasiūlykite edukacinį turinį
Nesvarbu, kiek pinigų išleidžiate turinio kūrimui, jų tikriausiai vis vien nepakanka. Vienintelis būdas išlikti aktualiam yra užsiimti rimtu švietimu ir jausti poreikį nuolat tobulėti. Kiekvienas, dalyvaujantis skaitmeninėje rinkodaros kompanijoje, turėtų būti pasirengęs blogiausiam ir mokėti pakeisti strategiją. Laimei, lyderiai tai supranta. 68% gerai įvertintos pasaulinės vadybos plėtros programos pakopų nurodė, kad technologijų pažanga yra prioritetinis rūpestis siekiant geriausių rezultatų.
Koncentruokitės ties savo skaitmenine platforma
Jei įmonė gali sukurti sėkmingą svetainę ar populiarias mobilias programėles, ji gali kontroliuoti ryšį su vartotojais nepaisant cenzūros kitose platformose. Didelių socialinių platformų algoritmo pakeitimai niekada neturės įtakos, pavyzdžiui, jūsų galimybei siųsti auditorijai naujienlaiškius el. paštu. Įmonės, teikiančios vertingą, savarankišką bendruomenės patirtį, moka daug mažiau „didelių technologijų mokesčių“ nei vidutinio dydžio leidėjas.
Jauskite įsipareigojimą savo tikslinei auditorijai, o ne platformai
„Twitter“ ir „Facebook“ praktiškai nieko neskolingi savo reklamuotojams. Šios kompanijos ir toliau augs ir, jei prireiks – pereis metamorfozę, kad galėtų ir toliau sėkmingai vykdyti savo verslą. Kas ten žino – galbūt per 20 metų „Facebook” net nebebus socialinė platforma; dar įdomiau – „Google“ jau dabar yra automobilių kompanija, kurianti savaeigius „Waymo” automobilius.
Daugelis įmonių pradeda suprasti, kad klientų lojalumas yra laikinas. Kaip reklamuotojai, kadaise buvę lojalūs spausdintiems leidiniams, perėjo į socialinę žiniasklaidą, taip ir pastaroji susidurs su analogišku reiškiniu. Rinkodaros specialistai geba prisitaikyti prie esamos situacijos ir nuolat ieško išeičių. Bandymas bet kokia kaina prisitaikyti prie socialinės platformos yra pražūtingas žingsnis įmonei. Vietoj to vertėtų stengtis kiek įmanoma ilgiau išlaikyti vartotojų lojalumą ir susidomėjimą bei siekti įgyti lankstų požiūrį į nuolat besikeičiančias sąlygas.
Taigi, kad ir kokia varginanti socialinių tinklų cenzūra, panašu, kad ji artimiausiu metu neišnyks. Turint tą omenyje, rinkodaros specialistai jau turėtų pradėti ruoštis blogiausiam bei ieškoti alternatyvių būdų užsiimti savo veikla – su ar be socialinių tinklų platforma.