Kaip panaudoti „Google Ads“ duomenis SEO tobulinimui?
Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje SEO ir SEM paprastai valdomi atskirai – dažniausiai su jais dirba du skirtingi specialistai. Nors turėtų būti dirbama kartu, daugeliu atvejų abi komandos gyvena savo vakuumuose ir retai dalijasi duomenimis.
Tačiau „Google Ads” gali suteikti vertingos informacijos SEO specialistams, kaip ir SEM specialistai gali panaudoti SEO, kad pagerintų skelbimus ir raktinių žodžių strategijas. Taigi, kaip galite pradėti naudoti skelbimų duomenis, kad pagerintumėte organinę paiešką?
Viskas prasideda nuo duomenų rinkimų „Google Ads”.
Kaip „Google Ads” SEM duomenis galite panaudoti SEO?
Daugelis SEO specialistų gerai nepažįsta „Google Ads” platformos, todėl jie nežino, kur pradėti rinkti duomenis. Ko gero geriausia vieta pradėti yra paieškos terminų ataskaitoje.
Paieškos terminų ataskaita pateikiama kiekvienos kampanijos skyriuje „Raktiniai žodžiai“. Šioje ataskaitoje pateikiami faktiniai paieškos terminai, kuriuos kažkas naudojo, kai skelbimas buvo aktyvus. Priežastis, kodėl ši ataskaita yra tokia vertinga, yra ta, kad jame pateikiami tikri raktažodžiai. Nors daugelis iš jų atrodo nereikšmingi – o tai dažnai reiškia, kad jie turi būti įtraukti į neigiamų raktinių žodžių sąrašus, kad sustabdytų skelbimų rodymą – kiti gali netgi labai praversti.
Nuosekliai naudojamais raktažodžiais, kurie sukuria kokybiškų paspaudimų ir konversijų, įmonės vadovai dažnai pagerina savo reklamos kampanijas. Deja, paprastai ties tuo pastangos ir baigiasi. Tačiau SEO specialistai turėtų efektyviau išnaudoti šį potencialą – jie gali patikrinti, ar galima ką nors panaudoti raktinių žodžių eilutėms ar netgi naujiems raktiniams žodžiams. Kadangi tai yra paieškos užklausos, kurias naudoja žmonės, jos taip pat gali būti labai veiksmingos organiniams paieškų rezultatams.
Jei apie raktažodžius mąstote SEO kontekste, tai panašu į paieškos užklausų ataskaitas, kurias matote „Search Console”. Nors dažnai, jei vykdomos „Google Ads” reklamos kampanijos, raktiniai žodžiai paimami iš ten, turėtumėte pagalvoti įtraukti į procesą ir paieškos terminus.
„Audience Insights” ataskaitos
Nors paieškos terminų ataskaitoje gali būti pateikta informacija apie tai, kokias paieškos užklausas žmonės naudoja, kad jūsų skelbimas būtų rodomas, „Audience Insights” ataskaitoje pateikiama išsamesnė informacija apie jūsų auditoriją. Prieiga randama „Audience Manager” skiltyje, todėl turite vykdyti pakartotinę rinkodarą, kad galėtumėte naudoti šią ataskaitą, bei auditorijų sąrašus. Po kurio laiko pradėsite gauti informaciją apie lankytojo paieškos istoriją ir į kokias kategorijas lankytojai pasiskirsto.
„In-Market” auditorijos kategorija atskleidžia žmones, kurie yra potencialiausi jūsų pirkėjai. Ties kiekviena auditorija yra pateikiamas indekso numeris. Kuo aukštesnis indeksas, tuo labiau tikėtina, jog ši auditorija sutaps su jūsų prekybiniais tikslais. Šiame konkrečiame atvejyje, tam tikra įmonė gamina virtuvės baldus, o tai turi aukštą indeksą.
„Affinity Audiences” tipiškai yra tie žmonės, kurie nėra pasiryžę pirkti. Tokie žmonės paprastai yra rinkodaros tunelio viršuje. Taigi, tai reiškia, kad jūsų svetainės turinys turėtų atitikti platesnę auditoriją – turėtumėte pasiūlyti daugiau ir platesnės informacijos, kadangi šiuo atveju pirkėjas tiksliai nežino, ko ieško. Tai gali atrodyti gana nesusiję su SEO, tačiau vis tiek tokiu būdu galite suvokti savo auditoriją ir kas juos domina internete.
Pagrindinis šio sąrašo reklamai tikslas yra išplėsti tikslinę auditoriją ir padidinti kainų siūlymą. Tačiau SEO specialistai gali naudoti kategorijas ieškodami naujų raktinių žodžių. Pavyzdžiui, „In-Market“ įžvalgose matome, kad virtuvės baldų gamyba yra pagrindinė tema. Taigi, turėtumėte ne tik sukurti turinį aplink šį raktinį žodį, bet ir įtraukti jį į savo svetainę.
Nors „Affinity Audiences“ tipažas atrodo jums neaktualus, vis vien galite naudoti dalį informacijos SEO tikslais. Pavyzdžiui, žinote, kad viena iš jūsų svarbiausių auditorijų domisi namų dekoru ir ekologija. Galite sukurti turinį šiomis temomis. Grįžkime prie virtuvinių baldų – pavyzdžiui, jei klientas domisi ekologija, rinkodaros atstovas galėtų sukurti keletą pranešimų apie aplinką tausojančius, ekologiškus baldus ir panašiai.
Kaip galima derinti PPC ir SEO
Vidutinėje įmonėje SEO specialistas ko gero neturi prieigos prie „Google Ads”, bet tai ne problema. Svarbiausia yra ataskaitos. Paprašykite, kad kas nors jums persiųstų mėnesio „Search Terms” ir „Audience Insights” ataskaitas.
Be to, šios dvi rolės yra neatsiejamos viena nuo kitos. Turėtumėte stengtis reguliariai dirbti kartu, kad abiejų veikla taptų veiksmingesnė – iš tikrųjų tai pasakytina apie visus skaitmeninės rinkodaros procesus. Internetinė rinkodara geriausiai veikia, kai yra darni integruota strategija, ir visi glaudžiai bendradarbiauja siekdami tikslų.
Ką turėtumėte daryti dabar
Dabar, kai turite duomenis, metas eksperimentuoti. Pirmiausia turėtumėte išbandyti geriausius rezultatus atitinkančius paieškos terminus ir kai kuriuos duomenis iš „Audience Insights”. Sukurkite turinio ar puslapių paketus, susijusius su šiomis sąlygomis ar temomis, ir stebėkite srautą, puslapių peržiūrų skaičių, atmetimo rodiklį tt. Palyginkite tai su esamu srautu. Nesijaudinkite, jei iš karto rezultatų nematysite – duokite tam laiko. Tai gali užtrukti iki aštuonių savaičių.
Jūs taip pat turėtumėte naudoti šiuos duomenis naujų idėjų generavimui. Pagalvokite apie savo auditoriją ir stenkitės sugalvoti kuo daugiau galimų temų, kuriomis ji galėtų būti suinteresuota. Keletą jų išbandykite ir stebėkite, kas vyksta. Naujas turinys jums nepakenks – atvirkščiai, galbūt pritrauks naujų lankytojų į jūsų svetainę.