Kaip efektyviai atlikti SEO našumo monitoringą? 13 unikalių metrikų, kurie pakeis jūsų rinkodaros žaidimą
Šiandien mes gyvename tokioje rinkodaros eroje, kurioje SEO ir turinio marketingas yra nebeišskiriami. Jei paieškos sistemose norite sulaukti didelės sėkmės, jums teks sukurti puikios kokybės turinį. Ryšio tarp SEO ir turinio rinkodaros supratimas yra labai svarbus. Tačiau sėkmė nematuojama tik viena metrika. Kad pilnai suprastumėte, kaip veikia jūsų vykdoma rinkodara kampanijoms ir verslui, jums reikia žinoti pagrindines metrikas bei suprasti, kaip jas analizuoti ir nustatyti, kurios iš metrikų yra aktualiausios jūsų veiklai. Šiame straipsnyje pateiksime pagrindines SEO metrikas, kurių tiesiog negalite ignoruoti.
1. NUORODOS
Daugumai SEO profesionalų nuorodos yra vienas iš prioritetinių tikslų marketingo procese. Kaip aiškinama pačiose Google pateiktose gairėse, geriausias būdas skatinti kitas svetaines dalintis jūsų nuorodomis yra sukurti unikalų, įdomų turinį, kuris gali natūraliai įgyti populiarumą interneto bendruomenėje. Gero turinio kūrimas atsiperka: kuo naudingesnis turinys, tuo didesnė tikimybė, kad žmonėms jis bus vertingas ir juo norės pasidalinti viešai.
Aukštos kokybės, aktualios nuorodos yra faktorius, kuris daugiausiai prisideda prie unikalaus turinio ir svetainės populiarumo. Kita vertus, nuorodų kūrimas yra viena, o dalyvavimas nuorodų schemų kūrime yra kita – pastarasis yra Google taisyklių pažeidimas. Į nuorodų schemų kūrimą įeina apmokamos nuorodos, perteklinis keitimasis nuorodomis, gausus raktažodžių vartojimas nuorodose, nuorodų kūrimas naudojant automatizuotas sistemas. Taigi, nuorodas reikia „užsitarnauti” – o geriausias būdas tai padaryti yra sukurti gerą turinį. Tereikia žvilgtelėti į Google Trends duomenis, palygindami „nuorodų kūrimo“ ir „turinio rinkodaros“ paieškos užklausas, kad pamatytumėte, kaip pasikeitė tendencijos. Vos kelis mėnesius po to, kai Google pirmą kartą išleido Penguin algoritmą, „turinio rinkodara“ sulaukė didesnio paieškos užklausų skaičiaus nei „nuorodų kūrimas“.
Atsižvelgiant į tai, nenuostabu, jog nuorodų kūrimas – viena pagrindinių SEO metrikų turinio rinkodaroje. Kita vertus, svarbu suprasti, kad svarbiausia ne nuorodų kiekis, o jų kokybė. Geriausia nuorodas stebėti tam tikrais įrankiais. Populiariausi jų yra Google Search Console, EMrush Backlink Audit, SEMrush Backlink Analytics, Majestic, Moz’s Link Explorer. Pagrindinė priežastis, kodėl naudojamasi nuorodų indekso įrankiais, yra užtikrinti kuo išsamesnį nuorodos profilį. Ne kiekvienas įrankis indeksuos kiekvieną nuorodą, todėl geriausia naudoti bent pora jų. Nors Google Search Console yra nemokama priemonė, ji nesuteikia tų pačių metrikų kaip mokami įrankiai. Google Search Console įrankyje peržiūrėti labiausiai rodomas nuorodas galima taip: Search Console> Search Traffic> Your most linked content> URL. Tada pamatysite nuorodų, kurias Google indeksavo pagal tą URL, apžvalgą. Tačiau iš tiesų tai labai mažai ką pasako; atsižvelgiant į tai, nuorodų aktualumas yra svarbiau nei jų kiekis.
Dėl šios priežasties verta investuoti į bent vieną profesionalų įrankių rinkinį, kuris padėtų jums šiek tiek geriau suprasti jūsų nuorodų profilį ir nustatyti pagrindines SEO metrikas. Nepriklausomai nuo to, kurį indeksą naudojate, kiekvienas turi savo kokybės balų rodiklius, kurie leis jums suprasti nuorodų kokybę. Trumpai tariant, kuo geresnė nuoroda, tuo aukštesnis rezultatas. Nuorodų kūrimas yra viena iš dažniausiai aptartų SEO koncepcijų – nieko stebėtino, atsižvelgiant į jų reikšmę reitingui. Tad kyla klausimas, kas padeda „užsidirbti” nuorodas į svetainę ar turinį?
Kaip pagrindinė taisyklė, jau ne kartą minėta, yra sukurti įdomaus, aktualaus, naudingo turinio puslapį. Tokį, kad kiti norėtų juo dalintis. Kita užduotis yra ta, kad tas puslapis turi pasiekti tuos skaitytojus, kuriems ta informacija yra aktuali. Skaitytojai gali būti pasiekiami el. paštu, per reklamines kampanijas socialiniuose tinkluose, ar netgi klasikiniu būdu paskambinant. Pagalvokite, kad žurnalistai, interneto dienoraščių kūrėjai, influenceriai – kiekvienas, kuriantis turinį, yra potencialus „tiltas” dalinantis jūsų nuorodomis.
2. REITINGAS/POZICIJA
Jei norite savo svetainėje sulaukti lankytojų srauto iš organinės paieškos, vadinasi, reikės užtikrinti aukštas pozicijas tokiose paieškos sistemose kaip Google, Bing ir t.t. Tai irgi yra labai svarbi SEO metrika, tačiau nebe tokia svarbi, kaip buvo anksčiau. Dėti didžiausią akcentą vien ant reitingo yra neprofesionali klaida. Kodėl? Dėl daugybės veiksnių, įskaitant individualizuotą paiešką, nulinę poziciją, skelbimo vietą, vietinių paketų sąrašus ir kitų. Trumpai tariant, tapo gana sudėtinga tiksliai nustatyti paieškos reitingą sistemoje. Taigi, kiek šiuo metu reitingai svarbūs? Tiesą sakant, reitingai yra gana beprasmiški, jei jie nederinami su kitais rodikliais, pvz., organiniu srautu, parodymų ir paspaudimų rodikliu (CTR). Štai kodėl jums reikia žinoti, kaip nustatyti tiek paieškos užklausas, tiek susijusias reitingavimo pozicijas. Jei norite, galite investuoti į reitingo stebėjimo įrankius (SEMrush pozicijos stebėjimo įrankis, Searchmetrics, Moz – visi siūlo puikius sprendimus), tačiau tą darbą puikiai atlieka ir reikiamus rodiklius parodo Google Search Console.
3. ORGANINĖS PAIEŠKOS SRAUTAS (GOOGLE VS BING SRAUTAS)
Šis rodiklis ko gero yra net svarbesnis už reitingo poziciją. Daugeliui tai turėtų būt raktinis rodiklis, ir reikėtų ne tik nuolat jį stebėti, bet ir galvoti, kaip galima būtų pagerinti. Derinkite su paieškos užklausų duomenimis ir jūs turėsite labai informatyvią informaciją, pagal kurią galima pradėti formuoti sprendimus bei keisti rinkodaros strategiją. Laimei, organinio paieškos srauto identifikavimas yra gana paprastas procesas. Tam reikės tik prieigos prie Google Analytics ir Google Search Console (bei Bing Webmaster Tools). Visų pirma, reikia išsiaiškinti, kokia dalis lankytojų „ateina” į jūsų svetainę iš skirtingų kanalų (įskaitant mokamą paiešką, socialinius tinklus). Tą galite padaryti Google Analytics įrankyje: Behavior > Site Content > All Pages. Dabar galite peržiūrėti visą svetainę kaip visumą, peržiūrėti didžiausio našumo puslapius arba atlikti išsamią konkretaus URL paiešką. Pasirinkite puslapį ir pasirinkite antrinį Source dimensiją – tai leis jums peržiūrėti srautą pagal šaltinį per pasirinktą laikotarpį. Po to galite pasirinkti antrą Source/Medium dimensiją ir galėsite palyginti organinį paieškos srautą skirtingose paieškos sistemose (pvz., Google prieš Bing ir Yahoo).
4. ORGANINIAI PASPAUDIMAI/ PARODYMAI/ CTR
Organinės paieškos srauto duomenys atskleidžia tik tiek, kiek srautas jūsų svetainėje arba puslapyje buvo gautas per organinę paiešką, bet neatskleidžia paieškos užklausų, iš kurių srautas atsirado, taip pat potencialaus paieškos srauto bei jūsų organinio CTR.
Tik surinkus duomenis, susijusius su specifinėmis paieškų užklausomis, jau galite nuspręsti, kaip padidinti srautą ateityje. Bendram apžvelgimui galite naudoti šių metrikų duomenis:
- Aukštą parodymų, bet mažą paspaudimų kiekį (prasto CTR rezultato dėka). Reikia koncentruotis į CTR;
- Žemą parodymų kiekį, bet aukštą CTR. Reikėtų apsvarstyti apie apie raktažodžius, kad optimizuotumėte savo turinį ir padidintumėte paspaudimų skaičių.
Jei siekiate prieigos prie šių duomenų, grįžkite atgal į Search Console filtrą, kad pamatytumėte reitingavimo pozicijos metriką: eikite Status > Performance. Tada jums bus suteikta galimybė pridėti filtrą + NEW. Pasirinkite Page ir tai leis jums filtruoti per specialų URL. Įveskite URL ir gausite užklausas kartu su duomenimis apie parodymus, paspaudimus ir organinį CTR.
5. ORGANINIO SRAUTO REITINGAS
Didžioji dalis SEO kampanijų yra skirtos stimuliuoti lankytojų srautą – “kietąjį” srautą (kuris, pvz., perka prekes) bei “švelnujį” srautą (kuris registruojasi el. paštu), ar “mišrųjį” srautą. Turėkite omenyje, kad kad srauto reitingas – tai lankytojų dalis, atliekantį jūsų svetainėje tam tikrus jums vertingus veiksmus. Ši metrika leidžia pažvelgti į svetainę kaip visumą ar tam tikrą turinį, taip pat paryškina atvejus, kai srautas žemas ir yra kur gerinti situaciją.
Nesvarbu, ar stebite pardavimus, klientus, el. laiškus, ar net praleistą laiką puslapyje (suaktyvinus, tarkim, remarketingą tiems vartotojams, kurie praleido tam tikrą laiko tarpą jūsų puslapyje), jei visa tai yra nustatyta įrankyje Google Analytics, nesunkiai sužinosite puslapio organinį srautą.
6. MOBILIEJI REITINGAI
Google prioritizuojant mobiliuosius įrenginius, tampa vis svarbiau suprasti, jog jūsų svetainė ir turinys turi būti optimizuoti mobiliosioms paieškoms. Turint tai omenyje, metrikos, kurias stebite visoje svetainėje, turėtų būti suskirstytos pagal įrenginio tipą. Kalbant apie mobiliuosius reitingus, reikia susipažinti, kaip turinys veikia tiek mobiliuosiuose, tiek kompiuteriniuose įrenginiuose, kad galėtumėte atlikti būtinus patobulinimus ir kontroliuoti situaciją. Vėlgi, jūs, be abejo, galite apsvarstyti apie mokamus stebėjimo įrankius. Tačiau tą taip pat galima pasiekti Google Search Console įrankio pagalba. Parametruose spustelėkite Status > Performance. Tada jums bus suteikta galimybė filtruoti per + NEW. Pasirinkite puslapį ir tada galėsite filtruoti per konkretų URL. Čia antrą kartą spustelėkite ant + NEW ir vėliau ant Device. Dabar galite pasirinkti mobiliuosius, planšetinius ar kompiuterinius duomenis (arba palyginti du iš jų).
Tuomet jau galite peržiūrėti prietaiso specifinę vidutinę reitingo poziciją paieškos užklausų lygiu, taip pat statistiką, įskaitant bendrą paspaudimų skaičių, bendrą parodymų skaičių ir vidutinį CTR.
8. PAGREITINTI PUSLAPIAI MOBILIESIEMS
Šioje vietoje šiek tiek sudėtingiau. Pagreitinti puslapiai mobiliesiems (AMP) leidžia praktiškai akimirksniu įkrauti puslapį mobiliuosiuose įrenginiuose. O tai reiškia geresnę vartotojo patirtį. Prieš pora metų Google įdiegė AMP projektą mobiliųjų paieškos rezultatuose, todėl rinkodaros specialistams vertėtų žinoti, kaip efektyviai veikia jų puslapiai. Deja, šios metrikos nėra galimybės stebėti su Google Analytics. Tam reikia naudoti AMP Analytics žymą mobiliuosiuose puslapiuose. Tačiau net ir tada šis įrankis jums suteiks prieigą tik prie šių duomenų (nors daugeliui rinkodaros specialistų to užtenka):
- Puslapio duomenys: domenas, kelias, puslapio pavadinimas
- Vartotojo duomenys: kliento ID, laiko juosta
- Naršymo duomenys: nuoroda, unikalus puslapio peržiūros ID
- Naršyklės duomenys: ekrano aukštis, ekrano plotis, vartotojo agentas
- Sąveikos duomenys: puslapio aukštis ir puslapio plotis
- Įvykio duomenys
Jei norite, kad jūsų AMP puslapiai veiktų gerai, įsitikinkite, kad jie sukurti be jokių techninių klaidų.
9. PUSLAPIO GREITIS
Google kurį laiką naudojo puslapio greitį kaip reitingo faktorių. Kita vertus, tai metrika, dažnai painiojama su svetainės greičiu. Puslapio greitis yra arba puslapio įkėlimo greitis, arba laikas iki konkretaus puslapio pirmo baito. Geresnis puslapio greitis pagerina vartotojų patirtį ir Google dėl šios priežasties jį vertina kaip reitingavimo veiksnį.
Taip pat reikėtų atsižvelgti, kad lėtesnis puslapio greitis reiškia, kad mažiau puslapių galima nuskaityti iš priskirto nuskaitymo biudžeto. Laimei, Google palengvino dalią, pateikdamas PageSpeed Insights įrankį. Paleiskite jame URL ir jums bus pateikiami statistiniai duomenys tiek mobiliajame įrenginyje, tiek kompiuteryje, taip pat pateikiami pasiūlymai, kaip optimizuoti našumą ir pagerinti puslapio greitį. Pastaruoju metu ši statistika apima Chrome naudotojų patirties ataskaitos greičio duomenis. Norėdami atlikti didelius patikrinimus, galite naudoti SEMrush Site Audit įrankį.
10. NUSKAITYMO KLAIDOS
Nuskaitymo klaidos atsiranda, kai paieškos sistemos bando nuskaityti URL, bet negali to padaryti. Paprastai nuskaitymo klaidos reiškia, kad botas patyrė aklavietę – nepavyko nuskaityti puslapio nuorodos. Google paprastai skirsto nuskaitymo klaidas į svetainių klaidas ir URL klaidas; pirmasis taikomas visai svetainės visumai (ji negali būti nuskaityta), tuo tarpu pastaroji susijusi su konkrečiais URL.
Svetainės klaidos dažniausiai yra DNS arba serverio klaidos, o URL klaidos dažniausiai susijusios su 404 (nerasta) klaidomis. Laimei, Google Search Console ir Bing Webmaster Tools gana atvirai praneša apie tikrinimo klaidas.
Taip pat galite nustatyti tokias problemas naudodami įrankius, skirtus kompiuteriams Screaming Frog SEO Spider ir Sitebulb, arba debesų kompiuterijai skirtus SEMrush Site Audit ar Ryte.
11. PUSLAPIŲ INDEKSO STATUSAS
Galbūt viena iš dažniausiai pražiopsotų SEO metrikų yra svetainės indekso būsena. Šie duomenys leidžia jums suprasti URL, kuriuos paieškos sistemos bandė indeksuoti. Tai duomenys, kurie gali padėti nustatyti indeksavimo problemas, kurios atsiranda dėl netinkamo puslapių blokavimo paieškos sistemose arba netgi pasikartojančių URL filtravimo, užklausų eilutės ir pan. Geriausia, jei norite matyti palaipsniui didėjantį grafiką, rodantį, kad jūsų svetainė yra tinkamai indeksuojama, nes ji auga.
Bet kokie staigūs kritimai ar netikėti staigūs pakilimai turi būti toliau tiriami siekiant nustatyti priežastį. Jei norite peržiūrėti savo svetainės indekso ataskaitą, eikite į Google Search Console ir spauskite Google Index > Index Status. Tada galite peržiūrėti pagrindinę arba išplėstinę ataskaitą, taip pat išplėstinius grįžtančius duomenis ir URL, užblokuotus ar pašalintus robots.txt failus.
12. PASIKARTOJANČIOS ANTRAŠTĖS IR APRAŠYMAI
Galbūt vienas iš pagrindinių SEO elementų yra užtikrinti, kad kiekviename puslapyje būtų unikali pavadinimo žyma ir meta aprašymas. Tačiau šiuos dalykus lengva pamiršti dirbant su didelėmis svetainėmis. Net tada, kai svetainės turi visiškai naujas antraštes ir aprašymus kiekvienam puslapiui, po tam tikro laiko gali atsirasti dubliavimosi reiškinys. Svarbu, kad jūs nuolat juos tikrintumėte, kad galėtumėte įdiegti pakeitimus, siekiant užtikrinti, kad šios klaidos netaptų problema, turinčia įtakos turinio reitingui.
Gera žinia ta, jog jums nereikia nieko daugiau nei Google Search Console, kuri parodo bet kokias pasikartojančias antraštes ir aprašymus, o šių problemų sprendimas yra turinio perrašymas.
Jei norite peržiūrėti Google išrinktų dublikatų ir aprašų sąrašą, naviguokite taip: Search Appearance > HTML Improvements. Jei aptinkami dublikatai, pamatysite kažką panašaus į šiuos simbolius: <>. Jei dublikatų nėra, dešiniajame stulpelyje matysite skaičių 0.
13. APSILANKYMO TRUKMĖ
Viena iš karščiausių SEO temų per pastaruosius metus yra klientų apsilankymo trukmė – naudotojui pritaikyta metrika, kurią paieškos sistemos naudoja, siekdamos įvertinti, kiek ilgai klientai liko puslapyje prieš sugrįždami į paieškos sistemą.
Tai metrika, kuri paprastai painiojama arba kaip vien tik atmetimo rodiklis, arba kaip laikas, praleistas puslapyje. Iš tikrųjų tai yra kompleksas, jungiantis abu faktorius. Tai ne visai viešai prieinama informacija – jūs negalite jos matyti nei per Google Analytics, nei per Search Console.
Aktualu tai, kad ši metrika apie klientą yra kaip niekada anksčiau svarbi SEO. Todėl, jei įmanoma, svarbu išnagrinėti ir ilginti kliento praleistą laiką. Ilgesnė trukmė paprastai reiškia geresnį SEO našumą. Nepaisant to, jog negalite stebėti jos kaip metrikos, yra galimybė matyti tiek svetainės, tiek viso puslapio ir konkrečių puslapių atmetimo rodiklį (angl. bounce rate), kuris randamas taip: Behavior > Site Content > All Pages > URL.
Stebėkite, kad atmetimo rodiklis būtų mažesnis už vidutinį atšokimo rodiklį ir aukštesnis už vidutinį laiką puslapyje. Tai geriausia, ką šiuo metu galima pasiūlyti, bet tai bent jau iš dalies leidžia suprasti bendrą situaciją.
IŠVADOS
Visi su SEO dirbantys žmonės turėtų suvokti, kad SEO metrika yra labai svarbi bet kokios turinio rinkodaros kampanijos sėkmei. Jei SEO nebus skiriamas dėmesys, mažai tikėtina, kad turinys atskleis visą savo potencialą, o tai reiškia, kad bus praleista proga pelnyti didelį lankytojų srautą bei galimas konversijas. Tačiau taip pat svarbu nepamiršti, kad SEO metrika yra tik viena KPI grupių, į kurias reikia atsižvelgti vykdant turinio kampanijas. Taip pat reikia atkreipti ypatingą dėmesį į socialinius rodiklius, konversijų rodiklius ir naudotojo įtraukimo metrikas.