Ką kiekvienas šiandien turėtų žinoti apie „Google Ads”?
SEM srityje vyksta nuolatiniai pokyčiai. Paieškos sistemų rinkodara (SEM) įvykdė tikrą rinkodaros revoliuciją, ir paskutinius dešimt metų vis dar yra vienas reikšmingiausių marketingo įrankių daugeliui kompanijų. SEM evoliucionavo iki tokio lygio, jog šiandien eiliniam individui sukurti sėkmingą paieškos reklamą tapo didžiuliu iššūkiu. Paieškos sistemos tapo tokios kompleksiškos ir sudėtingos, jog paprastos reklamos nebeužtenka ir reikia vis daugiau išmanumo, pastangų ir įžvalgumo siekiant efektyviai įsitvirtinti itin konkurencingoje paieškos reklamos erdvėje.
Laimei, įvairios skaitmeninės rinkodaros agentūros nepalieka paprasto individo likimo valioje ir nesavanaudiškai dalijasi įvairiais SEM patarimais ir netgi siūlo vadovautis konkrečiomis naujausiomis tendencijomis, kad visi galėtų sėkmingai vystyti verslą pakankamai komplikuotomis sąlygomis. Šiandien ypač daug kalbama apie tendencijas 2019 m. ir kaip pelningai kurti SEM reklamines kampanijas. Štai čia pateikiame svarbiausius įžvalgų akcentus:
Išmanios funkcijos – sudėtinga perprasti, tačiau teikia daug privalumų
„Google AdWords” virtimas „Google Ads” atnešė daugybė atnaujinimų, tarp kurių – daugiau automatizuotų išmanių funkcijų, tokių kaip „Smart Campaigns”, kartu su atnaujintais įrankiais, tiesiogiai integruotais „Google Marketing” platformoje.
Šie atnaujinimai turi didelio potencialo, tačiau gali turėti ne tik teigiamos, bet ir neigiamos įtakos naudotojams. Naujos funkcijos atveria galimybes profesionalams, bet dažnai klaidina ir atgraso nepatyrusius naudotojus.
Dirbant kartu pasiekiami geresni rezultatai
Viena iš atnaujinimo pasekmių yra ta, kad „Google Ads” platforma niekada nebus pilnai automatizuota. Specialistai atnaujinimus perpranta greitai ir pritaiko juos praktikoje, gebėdami suderinti tiek automatinius, tiek rankinius nustatymus. Šiandien norint sukurti tikrai pelningą kampaniją reikia daug „Google“ žinių ir patirties; atnaujinimų sudėtingumas iš esmės paskatins smulkius įmonių verslininkus ieškoti agentūros, kuri specializuojasi „Google Ads” reklama.
Reikia vis didesnių investicijų reklamai
Apskaičiuota, kad net 95 proc. „Google“ konvertuotų milijardų dolerių gaunama iš reklamos produktų. „Alphabet” („Google” įkurta holdingo bendrovė) generuoja rekordines pajamas iš reklaminių skelbimų – o tai reiškia, kad vis daugiau ir daugiau bendrovių naudojasi „Google Ads” reklamos produktais. Tai taip pat tai reiškia, kad bendrovės išlaidos reklamai yra didesnės nei bet kada anksčiau. Todėl reikia tikėtis, kad reklamos paspaudimo kaina taip pat pasieks naujų aukštumų.
Neabejojama, kad ši marketingo audra atsilieps įmonių finansams. Pavyzdžiui, jei prieš penkerius metus skirdavote „Google” skelbimams tūkstantį eurų biudžetą ir investuodavote 1-2 valandas savo laiko per mėnesį, gaunama grąža galėjo padengti išlaidas net kelis kartus. Gaila, tačiau lengvi laikai jau praėjo. Šiandien paieškos sistemų erdvė perpildyta ir labai konkurencinga, todėl be numatyto stipraus biudžeto iškovoti pirmąsias pozicijas itin sunku.
Vis kylanti paspaudimo kaina
Kaip jau minėta, tobulėjanti reklaminių skelbimų kokybė ir didėjanti konkurencija lemia kylančią paspaudimo kainą (angl. „cost-per-click”). Dėl šios priežasties stenkitės atidžiai ir kruopščiai atrinkti raktažodžius, nes kai kurių raktažodžių kaina per pastaruosius metus padvigubėjo. Kai kurie reitingavimo kriterijai padidėjo net septynis kartus. Dar daugiau, „Google” partnerių agentūroms paspaudimo kaina pakilo trigubai.
Griežtesni reikalavimai turinio kokybei
Turinio kokybė – „Google” absoliutus prioritetas, o 2019 m. jis tapo svarbesnis nei bet kada. „Google” kokybiškoms reklaminėms kampanijoms teikia privilegijų – tai atsispindi skelbimų reitinge, tačiau taip pat gali būti taikoma mažesnė kaina paspaudimams.
Populiarėjant paieškai balsu, keičiasi raktažodžiai
Paieška balsu nėra naujas išradimas, tačiau kol kas tik keletas didžiųjų kompanijų – „Amazon”, „Google”, „Apple”, „Paypal” – investavo į paieškos balsu strategiją.
Interneto vartotojai vis dažniau atsisako įrašyti paieškos užklausas į „Google“ svetainę ar programėlę, ir vis dažniau klausia „Siri”, „Google Ok” arba kitos programinės įrangos, veikiančios paieškos balsu principu. Ši tendencija reikšmingai pakeis raktinius žodžius, nes paieškos užklausose naudojama vis daugiau žodžių. Taip pat spėjama, jog netolimoje ateityje kartu su raktažodžiais į „Google Ads” paieškos sistemą bus integruojamas kontekstas.
Vartotojų signalai įgyja svarbos
Jau kurį laiką vartotojų signalai turėjo įtakos ne tik „Google“ reitingams, bet ir „Google“ skelbimų kampanijoms, nes vartotojo sąveika su skelbimu yra pagrindinis kokybės balo veiksnys. Šie signalai atsiranda dėl jūsų svetainės vartotojų elgesio ir naudojami kaip aiškus „Google“ skelbimų kokybės vertinimo įrankis. Jei, pavyzdžiui, potencialus klientas spustelės ant jūsų skelbimo nuorodos, kad būtų nukreiptas į svetainę, bet iš karto išeina neradęs, ko ieškojo – šis veiksmas gali neigiamai paveikti jūsų reitingą. Jei dirbate su SEM, turėkite tą omenyje.
Tikslinės grupės turi būti tiksliai apibrėžtos
Jei tikslinės grupės nėra tikslios, kyla pavojus, kad interneto vartotojai spustelės ant jūsų skelbimo, nors nėra suinteresuoti tuo, ką siūlote. Jums tai reiškia ne tik iššvaistytas lėšas reklamai, bet ir mažesnį „Google“ skelbimų reitingą. Siekiant padidinti kampanijos sėkmę, jūsų tikslinė grupė turėtų būti kuo labiau susiaurinta ir kruopščiai atrenkama.
Pridėkite reklamos teksto plėtinius
Neseniai „Google Ads” suteikė galimybę pridėti trečią antraštę kartu su antruoju aprašymu. Tai ne tik reiškia, kad galima perduoti daugiau informacijos, bet ir tai, kad jūsų skelbimai gali išsiskirti unikalumu. Rinkodaroje skaičiuojamas kiekvienas žodis – todėl 120 papildomų simbolių (30 antraštei ir 90 – aprašymui) gali padaryti reikšmingą skirtumą, ypač atsižvelgiant į faktą, kad „Google” vis kelia kokybės reikalavimus.
Remarketingas leidžia susigrąžinti klientus
Kai potencialus klientas paspaudžia ant jūsų skelbimo, galime manyti, kad vartotojas yra suinteresuotas jūsų pasiūlymu. Vis dėlto dėl įvairių priežasčių šis klientas gali nuspręsti iš karto nepirkti. Sprendimas: pakartotinė rinkodara su „Google Ads”. Tai yra antra galimybė reklamuoti, parduoti ar dar labiau pritraukti turiniu auditoriją. „Google Ads” remarketingo išskirtinė savybė yra ta, jog auditorijos taikinys nėra atsitiktiniai žmonės – tai žmonės, kurie apie jus jau žino. Remarketingas pasižymi itin naudinga funkcija priminti klientams apie jus.
Klientų paskata pirkti remiantis online ir offline taktika
Tarp vietinių verslininkų vis populiarėja „Local Google Ads” reklamos kampanijos, nes jos yra itin sėkmingos ir pasiteisinusios. Daugelis potencialių klientų ieško informacijos apie visus įsigyjamos prekės pirkimo variantus, ir pirkimo internetu galimybės yra tik jų paieškos pradžia. Nemažai jų nusprendžia prekę apžiūrėti fizinėje parduotuvėje. „Google” pastebėjo šią tendenciją, todėl sugalvojo keletą būdų, kaip remiantis ja padidinti pelną prekybininkams. „Google Ads” dabar gali rodyti parduotuvės inventorių, todėl klientai gali nesunkiai sužinoti, ar produktas vis dar yra parduotuvėje, o tai savo ruožtu tampa puikiu motyvu pirkti.
„Google Ads” tendencijos 2019 m.
Tendencijos rodo, jog ir taip gana sudėtinga skaitmeninio marketingo sritis tampa dar sudėtingesnė. Didelis skaitmeninių reklamos galimybių skaičius reiškia ir didelę galimybę padaryti daug klaidų. Tie, kurie pasirenka valdyti ir vykdyti reklamos kampanijas, arba dirbti tik su bendro pobūdžio agentūromis, greičiausiai patirs didelį laiko ir, galbūt, pajamų nuostolį, tačiau tikri „Google Ads” specialistai, kurie efektyviai kuria reklamos kampanijas, bus verti investicijų. Dėl šios priežasties skaitmeninės reklamos sritis, konkrečiau – reklama su „Google Ads” – tampa vis profesionalesnė. Taigi, mūsų patarimas 2019 m.: pasikalbėkite su ekspertu!