Share Button

Keturios skirtingos svetainių versijos – „http”, „https”, „www” ir ne „www” – yra „Google” pripažintos kaip skirtingos svetainės. Techniškai jūs galite kiekvienoje jų valdyti skirtingą turinį, nors tai gana neįprasta, bet turite užtikrinti, kad visiems keturiems variantams būtų sukurtos paskyros „Google Search Console” (GSC) – svetainės valdymo ir stebėjimo platformoje.
Kai perkelsite svetaines iš „http“ į „https“, jūsų „http“ GSC rezultatai kris, o „https“ pakils. Tačiau kiekvienos versijos informaciniai duomenys yra skirtingose GSC nuosavybėse (angl. property) ir jūs negalite matyti, kas vyksta vienoje bendroje GSC diagramoje. Jūs galite nuosavybes sugrupuoti, tačiau net ir tada pavyks palyginti tik individualius URL. Naujoje GSC versijoje negalima grupuoti nuosavybių, nors buvo užuominų, jog šiais metais bus vykdoma šiokia tokia pažanga šiuo klausimu.

2018 m. „Google“ ėmė perkelti ataskaitas į naują GSC. Tam tikru momentu 2019 m. senoji GSC versija bus uždaryta, todėl nebebus galimybės kontroliuoti migracijos procesą. Tai gerokai susiaurins jūsų galimybes sužinoti, kas vyksta su jūsų svetaine.

„Google Data Studio” – puikus pagalbininkas

Nuo 2018 m. birželio mėn. „Google Data Studio” (GDS) pateikė galimybę sujungti duomenis į vieną duomenų suvestinę, leidžiančią parodyti skirtingus duomenis iš kiekvienos suvestinių grupės (angl. Set). Šią galimybę galima panaudoti kuriant GDS prietaisų skydelį (angl. dashboard) darbui su GSC. Tai skamba sudėtingai, kadangi kiekviena suvestinių grupė pavadinta vienodai ir nelengva atskirti atskirus suvestus duomenis. Kita vertus, juos galima užrašyti chronologine „suvedimo” tvarka. Štai čia pateikiame šio proceso žingsnius:

  • Užtikrinkite, kad visos keturios svetainių versijos būtų GSC;
  • Patalpinkite visas keturias versijas į GDS kaip duomenų šaltinius;
  • Sukurkite duomenų suvestinės šaltinį naudojant kalendorinę datą kaip prisijungimo raktą (angl. Joining key) – ši informacija esminė, leidžianti GDS suderinti duomenis – data yra aiškiai suprantamas prisijungimo raktas, nors galite naudoti bet kokį atpažinimo būdą, kuris yra bendras visiems duomenų šaltiniams.
  • Pervadinkite kiekvieną metriką paspausdami kairįjį elementą ir pavadinkite taip, kad galėtumėte kiekvieną lengvai identifikuoti kuriant diagramas.
  • Dar kartą pridėkite duomenis kaip kiekvienos svetainės dimensiją.
  • Pridėkite Clicks, Impressions, Site CTR ir Average Positions duomenis kaip metrikas kiekvienai svetainei.
  • Apibrėžkite laiko periodą.
  • Sukurkite linijinę diagramą, o kaip duomenų šaltinį nurodykite jūsų paruoštą duomenų suvestinę.
  • Nustatykite keturis Click laukelius kaip metrikas.
  • Išsirinkite jums patinkantį diagramos dizainą. Tuos pačius žingsnius kartokite kurdami ir kitas diagramas.
  • Galiausiai įdėmiai išanalizuokite diagramą  ir pabandykite rasti kokių nors įžvalgų.

Įžvalgos iš praktinės pusės

Mūsų praktinė patirtis rodo, kad perėjimas iš „http” į „https” labiausiai išryškino du pokyčius: pirmiausia, „Google” palankiau pradėjo vertinti svetainės turinį; antra vertus, padidėjo įspūdžių (impressions) apie svetainę rodiklio nepastovumas – tokių didelių diagramos kreivių „šokinėjimų” prie „http” nebuvo. Paspaudimų skaičius ant svetainės padidėjo, tačiau jam būdingas toks pats nepastovumas.
Išsamesnė analizė parodė, jog „http” puslapiai vis dar kurį laiką buvo rodomi paieškos rezultatų puslapiuose. Tai gana keistas elgesys iš „Google” pusės. Tuo tarpu CTR metrikos diagramoje vėl pastebėtas nepastovumas, būdingas „htts” puslapiams.
Vėliau analizei atlikti buvo paimta kita svetainė, praeityje pasižymėjusi problematiškumu, kadangi ji buvo prieinama visomis keturiomis URL versijomis. Sutvarkius ir paleidus ją iš naujo, matomas srauto pagerėjimas, bet jis išsiskaidęs tarp „http” ir„ https” („https” versijoje srauto sulaukiama gausesnio).
Taip pat galima žengti žingsniu toliau ir pridėti penktąjį duomenų šaltinį (GDS maksimalus šaltinių skaičius – 5), svetaines iš „Google Analytics”. Nors analizė bus rodoma tik nuo mirgacijos dienos, labiau pasistengus galima suprasti, kas vaizduojama diagramoje. Tokiu būdu jūsų ataskaita apie svetainių būklę bus išsamesnė ir naudingesnė.