Share Button

„Google” daug investuoja, kad būtų geriausi rinkoje. SEO siekia prisitaikyti prie naujai atsirandančių pokyčių – taip gimsta SEO tendencijos. Pažvelkime, kokios tendencijos vyraus šiais 2019 metais. Paskutiniu metu „Google” dėjo didžiules pastangas sklandžiam paieškos sistemos darbui mobiliuosiuose įrenginiuose. Kita vertus, kai kurie ne „Google” žaidėjai taip pat turi didelės įtakos SEO kampanijų kūrime. Norėdami būti ant bangos, pagalvokite apie savo SEO strategiją iš anksto. Mes jums padėsime: supažindinsime su kiekviena tendencija ir pasiūlysime kiekvienai jų po veiksmo planą, kad jas sėkmingai pritaikytumėte.



1. Prioritetinis mobiliųjų indeksavimas


Trumpai tariant, prioritetinis mobiliųjų indeksavimas reiškia, kad „Google“ svetainių indeksavimui ir reitingavimui naudoja jų mobiliąją versiją. Nuo 2018 m. kovo mėn. „Google“ pradėjo šį migracijos procesą. Tikėtina, kad „Google Console” jau jus apie tai informavo.

Turėkite omenyje, kad mobiliųjų indeksavimas nereiškia, kad kitos svetainės versijos jau nebeaktualios. Tai netiesa, tačiau kai svetainė turės savo versiją mobiliesiems, „Google” reitingavimui naudos tik jį. Todėl neverta gaišti laiko, skirkite tam dėmesį jau dabar!


Kaip įgyvendinti praktikoje:

Bet koks mobiliosios versijos tipas yra tinkamas. Taigi, jei jūsų svetainė dar nėra pritaikyta, ir jūs galvojate apie perjungimą, tai darykite tai dabar. Be to, „Google“ primygtinai rekomenduoja nenaudoti m-dot ir responsive domenų tam pačiam pauslapyje, kadangi tai painioja skaitytuvus.
– Norėdami suprasti, kaip paieškos varikliai mato jūsų mobiliuosius puslapius, nuskaitykite juos mobiliuoju botu. Pasinaudokite, pavyzdžiui,  „WebSite Auditor” įrankiu.

– Stebėkite savo mobiliųjų puslapių įkėlimo greitį. Tą nesunku padaryti su „PageSpeed Insights”.
– Reguliariai tikrinkite, ar jūsų puslapiuose yra nepriekaištinga vartotojų patirtis. Šiai užduočiai atlikti vėlgi padės „WebSite Auditor”.

 

2. Puslapio greitis

„Google” pastaruoju metu ypatingai daug dėmesio skiria kliento patirčiai gerinti, ypač puslapio užkrovimo greičiui. Kompiuterio puslapio užkrovimo laikas – vienas svarbiausių kokybės reitingavimo faktorių. Nuo liepos mėn. mobiliųjų versijų užkrovimo laikas tapo reitingavimo faktoriumi mobiliesiems. Šis esminis pokytis leidžia suprasti, kurios „Google“ metrikos yra susijusios su puslapio greičio įvertinimu. Istoriškai svarbiausi buvo techniniai parametrai, tačiau dabar tiek kompiuterinėms, tik mobiliosioms svetainės versijoms vertinimui naudojamos svarbiausios šios dvi metrikos – tai optimizavimas ir greitis. Deja, greitį skirtinguose prietaisuose išmatuoti sudėtinga, todėl jo negalima matuoti vietiniais testais.

 

Kalbant apie optimizavimo balą, jūs galite jį visiškai kontroliuoti pašalindami visas kliūtis, trukdančias sklandžiam svetainės darbui. Taigi, kokia metrika turi didžiausią įtaką reitingams? Pagal „SEO PowerSuite“ mobiliojo puslapio greičio eksperimentą, koreliacija tarp puslapio optimizavimo rezultato ir jo pozicijos SERPs yra stipri (0,97). Ir nėra jokios koreliacijos tarp puslapio pozicijos ir greičio balo. Kitaip tariant, dabar „Google“ gali įvertinti jūsų svetainę kaip lėtą, tačiau jūsų reitingai lieka tokie patys.

Kaip įgyvendinti praktikoje:

Optimizavimo balas dabar yra esminis faktorius reitingui. Laimei, svetainės optimizavimas ir rezultatų stebėjimas yra visiškai jūsų rankose. Be to, „Google“ pateikė naudingas bei paprastas suprasti rekomendacijų gaires.

 

3. Prekės ženklas kaip reitingo signalas

„Google” savo algoritme naudoja prekinio ženklo paminėjimus. Yra du jų panaudojimo būdai: pirmiausia, naudojant nesusietą prekės ženklą paieškos sistema sužino, kad jūsų prekės ženklas yra įmonė. Toliau analizuodama visas paminėtas ypatybes, „Google“ gaus geresnį supratimą apie jūsų įmonę. Antra, „Google” vertinimui įtakos turi ir tokie dalykai, kaip antai  prekės ženklo reputacija, pasitikėjimas, reklama, skundų sprendimas ir pan.

 

Kaip įgyvendinti praktikoje:

–  Atgalinės nuorodos vis dar yra tvirtas faktorius reitingui. Tačiau spartus nuorodų kūrimas nėra išeitis – geriau naudokite nenuorodinius ryšius – paminėkite savo prekės ženklo pavadinimą internete, kai tam natūraliai pasitaikys proga.
– Atkreipkite dėmesį į savo reputaciją. Pabandykite pasiūlyti savo produktą įvairiomis progomis. Stebėkite savo prekės ženklą internete. Išbandykite stebėjimo įrankį „Awario“, kad surastumėte jūsų prekinio ženklo paminėjimus be atgalinių nuorodų.
– Pažvelkite į savo konkurentus. Analizuojant jų strategijas, jūs peržiūrėsite ir savo pačių SEO. Atidžiai peržiūrėkite konkurentų prekės ženklą, išanalizuokite jų stipriąsias ir silpnąsias puses.


4. GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) yra ES priimtas Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Jis reguliuoja labai opią problemą – kam priklauso vartotojų sąveikos internete sukurti duomenys. Nuo šiol ji priklauso vartotojams, o ne korporacijoms. Todėl vartotojai dabar turi teisę paprašyti pateikti duomenis apie juos. Jei įmonė nesilaiko taisyklių, ji gali būti  nubausta baudomis (20 mln. EUR arba 4% bendrovės metinio pelno).

 

Šis reglamentas turi įtakos ES įmonėms ir klientams. Tačiau tarptautinės įmonės taip pat turėtų laikytis GDPR. Todėl „Google“ nusprendė įvesti pakeitimus į „Analytics“. Dabar visi asmeniniai naudotojo duomenys nebegalioja  praėjus 26 mėnesiams nuo jų surinkimo. Tokie duomenys apima demografinius ir afinitetinius duomenis, bet neapima sesijų ir tikslų užbaigimo. Tačiau kiekvienas svetainės savininkas gali pakeisti šį duomenų rinkimo numatytąjį laikotarpį. Be to, dabar galima ištrinti atskirų naudotojų duomenis jų prašymu.


Kaip įgyvendinti praktikoje:

Jei neturite europiečių klientų: „Google Analytics“ galite pereiti prie parinkties „ Do not automatically expire“. Turėkite omenyje, kad tokiu būdu „Google“ nusiima atsakomybę nuo pečių už duomenų apsaugą. Be to, šios vartotojų duomenų kontrolės pastangos gali būti gerokai išplėstos už ES ribų.

 

Jei jūsų klientai europiečiai ar planuojate jų turėti:
– Peržiūrėkite visus šaltinius, renkančius naudotojo duomenis svetainėje. Įsitikinkite, kad netyčia nepateikėte privačių duomenų „Google Analytics“
– Atnaujinkite privatumo politikos failą pagal GDPR reikalavimus;
– Pakeiskite slapukų sutikimo formą. Turi būti toks turinys: kokia informacija, kurią renkate, kodėl tai darote, kur ją saugote, patvirtinkite, kad informacija saugoma;
– Jei naudojate „Google Task Manager”, aktyvuokite IP anonimizaciją. Nesijaudinkite, vis tiek gausite informacijos, iš kur kyla klientų srautas – tiesiog informacija bus šiek tiek mažiau tiksli.

 

5. „Amazon” paieška

Pirma, „Amazon“ nėra universali paieškos sistema. Ji panaši į „Google“, bet naudojama vidinei paieškai „Amazon“ puslapiuose. Šiandien „Amazon” apsilanko vis daugiau ir daugiau žmonių. Pagal tyrimą, net 56 proc. visų internetinių pirkėjų pirmiausia apsilanko „Amazon”, kai nori apsipirkti.

Šie skaičiai rodo, kad „Amazon“ tampa elektroninės prekybos lydere. Tai reiškia, kad jei jūs parduodate kažką ir nesate „Amazon“, jums trūksta visų 56% potencialių klientų. Taigi, jei esate knygų, muzikos, elektronikos ir kt. Pardavėjas, į savo SEO strategiją įtraukite „Amazon“ optimizavimą.


Kaip įgyvendinti praktikoje:

– Atlikite raktažodžių analizę. Išsiaiškinkite, kokie raktažodžiai yra efektyviausi. Analizei atlikti padės „Amazon Autocomplete” įrankis.
– Nepagailėkite laiko išsamių prekių aprašymų kūrimui.
– Pateikite aukštos kokybės prekių nuotraukas.
– Pasirūpinkite meta žymomis. Jie nurodo „Amazon” algoritmui, kad tam tikra prekei yra skirtas specialus raktažodis.

– Stebėkite klientų apžvalgas ir atsiliepimus.