11 pasenusių SEO taktikų, kuriomis turite kuo greičiau atsikratyti
Kaip ir rinkodara bei technologijos, paieškų sistemos optimizavimas su laiku sparčiai tobulėjo. Skaitmeninės rinkodaros strategijos, kurios buvo efektyvios prieš penkerius metus, šiandien jau nebe tokios. Tas pats ir su SEO – paieškos sistemos pakeitė svetainių reitingavimo metodą. Jeigu kompanija neįdiegė vėliausių atnaujinimų, vadinasi, jos praktikuojamas SEO yra pasenęs. Tai didelė problema – įmonės net nesuvokia apie būtinybę keistis, nes kai kurios pasenusios SEO taktikos yra žalingos verslui.
Pirmoji taktika, kurios reikėtų atsikratyti, yra tikslaus sutapimo domenų pavadinimų naudojimas. Šis metodas kurį laiką buvo populiarus: vadovaudamiesi juo, SEO specialistai turėjo galimybę pakelti svetainių paieškos rezultatų reitingą gana greitai, kai kuriais atvejais pavykdavo net per kelias savaites. Pagrindinė taktikos idėja yra ta, kad svetainės pavadinimas tiksliai sutampa su į paiešką įvedamais žodžiais. Pavyzdžiui, „kaledineseglutes.lt”, „apartamentaivilniuje.lt” ir t.t. Deja, „Google” pakeitė algoritmą, todėl šis metodas nebeveiksmingas. Jis jau nepagerina rezultatų, net atvirkščiai – gali nusmukdyti svetainės reitingą.
Antra, nuorodų katalogų kūrimas. Didžiąja dalimi nuorodų katalogai šiandien yra beverčiai. Nors yra išimčių, kai jie gali būti naudingi, ši strategija veikė tik tada, kai paieškos sistemos dar nebuvo tokios pažangios. Nuorodų katalogai patiko svetainių kūrėjams, nes jas buvo lengva sukurti ir kontroliuoti. Kita vertus, šios nuorodos neteikė didelės vertės svetainės lankytojams, todėl algoritmas pasikeitė ir jis ėmė šiuos katalogus ignoruoti. Dabar, jei talpinate nuorodas į prastos kokybės puslapius, nuo to nukentės jūsų puslapis. Šiandien ši taktika suvokiama kaip nekokybiško turinio požymis, dėl to svetainės reitingas tikrai nepakils.
Plokščia URL hierarchija. Automatiškai „WordPress” jūsų svetainės puslapius sužymi plokščia hierarchine tvarka – atrodo paprastai ir tvarkingai, tačiau tai nepadeda jūsų SEO. Šiuos automatinius nustatymus keisti būtina – kitaip SEO nuskaitytuvai bei botai traktuos puslapius vienoda tvarka ir svarba, bet jums reikia ne to. Jūs turite siekti, kad paieškos sistemos atpažintų kiekvieno puslapio svarbą bei hierarchinę vietą visoje svetainės struktūroje. Plokščios URL hierarchijos atsikratymas padės nuskaitytuvams lengviau indeksuoti svetainę, o tai savo ruožtu iškart pagerins SEO rezultatus.
Automatizuotas nuorodų kūrimas. Nuorodos neabejotinai turi didžiulę reikšmę SEO, todėl marketingo specialistai naudojasi tuo ir siekia parodyti savo domeną kuo įmanoma daugiau kitų šaltinių. Tokia taktika padeda paieškos sistemų algoritmams paprasčiau atpažinti svetainę. Dėl šių priežasčių svetainės nuorodos itin dažnai publikuojamos atsitiktiniuose forumuose, nuorodų kataloguose, tinklaraščiuose ir t.t. Deja, automatizuotas nuorodų kūrimas efektyvus tik tada, kai turinys yra aukštos kokybės. Šio proceso automatizuoti nepatartina.
Per daug raktinių žodžių. Kai paieškos sistemos dar nebuvo tokios sudėtingos, kokios yra šiandien, raktažodžių brukimo metodas pasiteisindavo. Svetainės tiesiog talpindavo daugybę raktažodžių naujame turinyje. Pagrindinė problema yra ta, jog toks metodas, kai siekiama tiesiog padidinti paieškos aktualumą, yra labai nenatūralus. Dabar tai nepasiteisintų – algortimai gerokai tobulesni, ir jei jūsų turinyje yra gausybę raktažodžių, jis bus traktuojamas žemos kokybės, ir jūsų pozicijos nukris. Žinoma, tai nereiškia, kad nereikia naudoti raktažodžių; juos naudoti reikia, bet iki tol, kol turinys skaitomas natūraliai.
Raktažodžių variacijų puslapiai. Nekurkite atskirų puslapių kiekvienai raktažodžių variacijai. Ši strategija neveiks. Sistemų paieškų nuskaitytuvai yra žymiai išmanesni, dėl to jums nereikia stengtis taikytis prie kiekvienos variacijos. Tokie įrankiai kaip „Google AI” sistema, „RankBrain” geba aptikti pagal tam tikrus raktažodžius net tuos puslapius, kurių turinyje jie nėra tiesiogiai išreikšti. Taigi, jums nereikia kurti skirtingų puslapių kiekvienai skirtingai frazei. Be to, turint per didelį puslapių kiekį, lankytojams taps sunku naviguoti svetainėje.
Apmokamos nuorodos. Jūs mažiausiai norite pažeisti „Google” taisykles. Apmokėdami už jūsų svetainės nuorodos pasidalijimą galite pagerinti svetainės reitingą, jei „Google” nesuseks. O jei esate tą darę anskčiau, bet jūsų nesusekė, nereiškia, kad pasiseks ir kitą kartą. Pagal „Google” taisykles, ši veikla neleistina tiek pardavėjams, tiek pirkėjams. Todėl patartina neiti šiuo lengvesniu keliu, nes galite likti nubausti.
Kelių vidinių nuorodų kūrimas. Kai kurie žmonės valdo netgi kelias įmones ir svetaines. Atrodo, jog tai puiki terpė dalintis viena kitos nuorodomis, ar ne? Nebūtinai. Tokios tarpusavyje susipynusios svetainės turi būti panašaus turinio. Nelogiška dalintis žieminiais batais prekiaujančios svetainės nuoroda su kreditinėmis paskolomis siūlančia svetaine. Šiuo atveju svarbiau kokybė nei kiekybė – jums svarbesnis ir naudingesnis tarpusavyje susijusių, aktualių nuorodų tinklo kūrimas. Aišku, toks elgesys nenusižengia „Google” taisyklėms, tačiau verčiau energiją ir išteklius nukreipkite svarbesniems darbams. Tokia strategija reikalauja laiko, bet praktika rodo, kad ji nėra efektyvi, kadangi Google algoritmas tokias schemas geba perprasti. Tas pats galioja nesusijusiais „svečių” tinklaraštininkų įrašais jūsų svetainėje. Kitų tinklaraštininkų įrašai yra geras būdas kurti nuorodų tinklus, bet tą reikia daryti teisingai. Vėlgi, svečių įrašai turi būti susiję su jūsų turiniu. Jūs juk norite pasiekti tikslinę auditoriją, kuri iš tiesų gali tapti jūsų potencialiais klientais.
Kiekybės prioritezavimas. Gausus turinio pildymas kiekvieną dieną yra bergždžias reikalas, jei jis prastos kokybės. Geriau neskubėkite ir publikuokite rečiau, bet neleiskite turinio kokybei suprastėti. Rašykite žmonėms, skaitytojams, o ne botams. Kaip jau minėta anksčiau, nauji algoritmai ir svetainių nuskaitytuvai yra taip patobulėję, kad gali atskirti prastos ir geros kokybės turinius. Statistika rodo, kad su kiekvienais metais tinklaraštininkų tekstai tampa vis ilgesni.
Vietinio SEO ignoravimas. Dauguma įmonių fokusuojasi ties didele, plačia auditorija ir iš ten siekia įgyti didelį lankytojų srautą, tokiu būdu pro akis praleisdami savo iš tikrųjų potencialią auditoriją. Tas ypač svarbu nedidelėms įmonėms, siūlančias paslaugas vietinei rinkai. Skirkite daugiau dėmesio vietinei rinkai – juk būtent ji yra jūsų potencialiausia paslaugų vartotoja ir pelno nešėja.